Zaloguj się:

lub  
 
 

Kurczak duszony w sosie pomidorowym

 

opublikowano: 28/10/2014

Po ciężkim treningu biegowym potrzebujesz jak najszybciej uzupełnić glikogen w mięśniach, a także zapewnić sobie białko niezbędne do regeneracji mięśni. Chude duszone mięso zapewni Ci odpowiej jakości pełnowartościowe białko, a sos pomidoorowy uzupełni potas po wysiłku. Prezentowana potrawa będzie doskonałym dodatkiem do ryżu czy makaronu.

 kurczak w sosie pomidorowym

Składniki:

  • Pół kurczaka (podzielonego na części) lub np. udka z kurczaka
  • Puszka pomidorów krojonych
  • 1 duża marchewka
  • Pół selera
  • 1 cebula
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • Olej do przesmażenia cebuli
  • 4 ząbki czosnku
  • Oregano
  • Pieprz
  • Sól

Wykonanie:

Kawałki kurczaka natrzyj 2 ząbkami czosnku (wyciśniętymi), posól, popieprz i polej 3 łyżkami oliwy. Odstaw na minimum godzinę.

Na oleju zeszklij 1 pokrojoną drobno cebulę, dodaj marchew pokrojoną w cienkie plasterki lub podłużne małe kawałki. Dodaj garść pokrojonego selera (najlepiej pokrój go w wąskie paski). Posól i popieprz warzywa do smaku.

Kawałki kurczaka wrzuć na czystą patelnię i podsmaż chwilę z kazdej strony. Następnie przełóż do dużego garnka. Dodaj podsmażone warzywa i pomidory z puszki. Dolej trochę wody, tak aby zawartość garnka była prawie przykryta. Dodaj jeszcze 2 wyciśniete ząbki czosnku i ok. 1 łyżeczki oregano do smaku. Duś przez pół godziny do 40 minut na małym ogniu.

Podawaj z ryżem pełnoziarnistym, ryżem basmati lub z makaronem.

Do tej potrawy doskonale pasuje miks sałat z sosem vinegrette, brokuły na parze posypane ziarnami słonecznika lub kalafior.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy