Zaloguj się:

lub  
POZNAN
 
 

Dieta ketogeniczna – zasady, potrawy, efekty

 

opublikowano: 09/08/2019

Dieta ketogenna jest rodzajem diety niskowęglowodanowej i wysokotłuszczowej, która opiera się na tym, że to tłuszcz stanowi większość dostarczanej w jej wyniku do organizmu energii. W jaki sposób prawidłowo przeprowadzić ową dietę? Jakich zasad należy się trzymać i jakiego rodzaju efekty można dzięki niej osiągnąć? Dowiedz się z poniższego artykułu.

  1. Główne zasady diety ketogenicznej
  2. Co jeść, będąc na diecie ketogennej?
  3. Efekty diety ketogenicznej

gowne adult 1867743 640

Główne zasady diety ketogenicznej

Przeciętny człowiek każdego dnia zjada pokarm, którego aż 50% stanowią węglowodany, 35% - tłuszcze, a ok. 15% białka. Dieta ketogenna opiera się na zmianie takich proporcji w celu osiągnięcia tzw. ketozy, czyli stanu spalania zapasów tłuszczu, które znajdują się w ciele. To węglowodany są odpowiedzialne za wahania instuliny, a w efekcie za napady wielkiego apetytu. Dzięki temu, że stężenie ciał ketonowych podczas owej diety we krwi jest większe, aniżeli stężenie glukozy, głód nie jest zbyt mocno odczuwany. Ponadto diety tej nie powinny stosować osoby z problemami nerek, trzustki i wątroby.

Co jeść, będąc na diecie ketogennej?

Będąc na wspomnianej diecie, należy ograniczyć spożywanie węglowodanów do maksymalnie 50 gramów dziennie. Powinny być one przyjmowane w postaci warzyw, które równocześnie dostarczają organizmowi niezbędnych minerałów i witamin. Z kolei produkty, które dostarczają organizmowi tłuszczu, powinny być jak najbardziej zróżnicowane. Nie należy bazować wyłącznie na zwierzęcych tłuszczach (rybach i mięsie), ale także innych produktach, m.in. oliwie z oliwek, nasionach, pestkach, orzechach, awokado czy oleju lnianym. Szczegółowe informacje na temat właściwego prowadzenia diety ketogenicznej znajdują się na stronie internetowej altruismonline.com.

Efekty diety ketogenicznej

Prawidłowo prowadzona dieta ketogenna daje bardzo dobre rezultaty, dzięki czemu jest często stosowana przez sportowców. Pozwala na zdrową i bezpieczną (w przypadku jej właściwego prowadzenia) redukcję masy ciała – o około 1 kg tygodniowo.

Właściwe stosowanie diety ketogennej pozwala w dość szybki sposób uzyskać zadowalające rezultaty. Należy jednak pamiętać, że – tak jak w przypadku jakiejkolwiek diety – dobrze jest przed jej podjęciem skonsultować się z lekarzem specjalistą, a także przeprowadzić niezbędne badania. Często bowiem bywa tak, że niektóre rodzaje diet nie są wskazane dla osób z konkretnymi schorzeniami. Warto pamiętać również, że poza dietą, dobrze jest wspomóc się również regularnym uprawianiem sportu i piciem dużych ilości czystej wody. Aktywność fizyczna pozwala stracić zbędne kilogramy i wysmuklić sylwetkę, a woda znakomicie oczyszcza i nawadnia organizm.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy