Zaloguj się:

lub  
BIEG FABRYKANTA
 
 

Jeszcze nie biegasz? Maszeruj!

 

opublikowano: 05/12/2016

Aż 10 000 kroków, czyli ok. 6-8 km dziennie – taką odległość zdrowy człowiek powinien przemierzyć każdego dnia. Czy tak naturalna aktywność może być wykonywana niepoprawnie? W jaki sposób chodzić, aby poprawić swoje zdrowie i kondycję? Wydajność swojego chodu możemy zwiększyć nabierając kilku zdrowych nawyków.

Chodzenie to najbardziej naturalna aktywność fizyczna dla każdego człowieka. Nie potrzebujemy do niej przygotowań, sprzętu, ani też dodatkowych nakładów finansowych. Wszystko, czego potrzebujemy to czas i chęci. Jeśli dodamy do tego odpowiednią technikę efekty mogą być widoczne szybciej niż się wydaje!

maszerowanie

Zalety maszerowania

Chodzenie jest sportem na każdą kieszeń. Jest to jeden z najtańszych i najmniej wymagających rodzajów aktywności fizycznej. Nie istnieją żadne ograniczenia, nie potrzeba również specjalnych predyspozycji. Dzięki chodzeniu możemy zarówno poprawić kondycję, jak i stan swojego zdrowia. Czynność ta pozwala na ustabilizowanie ciśnienia krwi, dotlenienie organizmu, obniżenie poziomu złego cholesterolu, wzmocnienie i wysmuklenie mięśni, poprawienie krążenia i pracy serca, zmniejszenie poziom stresu i spalenie kalorii. Brzmi zachęcająco, prawda? Wydawać by się mogło, że czynność, którą praktykujemy każdego dnia, nie wymaga żadnej uwagi. Aby uzyskać lepsze efekty, warto jednak skupić się na technice.

Zacznij chodzić szybciej

Podstawę stanowią techniki szybkiego marszu, czyli odpowiednia praca stóp i rąk. Należy zwrócić również uwagę na wyprostowaną sylwetkę oraz starać nie pochylać się do przodu. Lekceważenie tej zasady może skutkować zablokowaniem oddechu i złapaniem kolki – prawdziwej zmory każdego sportowca! 

Zwróć uwagę na nogi!

Istnieją dwa sposoby, które mogą znacznie przyspieszyć ruch. Pierwszym z nich jest zwiększenie częstotliwości kroków. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe przetaczanie stopy. Warto starać się wykonywać więcej kroków, pamiętając by odpychać się mocniej palcami. Zwiększy to dynamikę ruchu.

Kolejnym sposobem jest zwiększenie zakresu kroku. Skup się na wydłużeniu kroku, a zaskoczą cię efekty! W tym przypadku nasze serce będzie szybciej pracowało. Jeżeli poczujesz zadyszkę, wróć do rytmu, który był dla Ciebie bardziej komfortowy. Zwiększając zakres ruchu, włącz do pracy biodra. Ważne, aby pozostały one stabilne stanowiąc przedłużenie ruchu nóg. Technika ta pozwala także na szybsze wzmocnienie pośladków oraz tylnej części ud.  

Pracuj rękami

Zaskakujący może wydać się fakt, że ręce naprawdę pomagają podczas chodzenia! Działają praktycznie jak wahadła. Aby spełniały swoją rolę, należy je zgiąć w łokciach pod kątem prostym, a dłonie zwinąć w pięści. Sam ruch wykonujemy luźno i swobodnie.

Włącz do treningu interwały

Czym jest trening interwałowy? To przeplatanie odcinków pokonywanych szybszym i wolniejszym marszem. Jeżeli jesteś już w stanie chodzić przez godzinę bez przerwy, włącz do swojego treningu 3-4 fazy szybkiego marszu, utrzymaj to tempo przez 5 minut. Efekty zauważysz już po pierwszej sesji. Poprawi to wytrzymałość, dzięki czemu zaczniesz chodzić szybciej i dłużej, żegnając się z zadyszką!

Nowoczesne metody wpływające na efektywność chodzenia

Mimo że chodzenie jest sportem praktycznie dla każdego, niekiedy zdarzają się wyjątki. Osoby ze znacznym stopniem otyłości mogą początkowo mieć problemy z dłuższymi marszami. Może to również wpływać niekorzystnie na ich stawy. Podobne problemy mogą mieć osoby, które już mają problemy np. z więzadłami. W takim przypadku przed rozpoczęciem długich treningów na powietrzu, warto spróbować zajęć w bardziej sprzyjających warunkach. Ciekawym pomysłem na rozpoczęcie nauki efektywnego chodzenia jest skorzystanie z… bieżni antygrawitacyjnej. Jest to urządzenie za pomocą którego, możemy regulować działającą na nas siłę grawitacji, dzięki czemu znacząco odciążymy stawy kończyn dolnych. -  Zmieniając poziom odciążenia na bieżni można ćwiczyć w warunkach masy ciała niższej (nawet o 80 proc.) niż w warunkach naturalnych, zapewniając bezpieczeństwo i redukując przeciążenia stawów, a co za tym idzie ryzyko kontuzji. Sprzęt ten działa w oparciu o najbardziej zaawansowaną technologię polegającą na pokonaniu przyciągania ziemskiego. Dzięki temu możemy zwiększyć skuteczność treningu nawet o 30 proc. – mówi Magdalena Hertel z BTL Polska, dystrybutora bieżni antygrawitacyjnej Alter-G.

Czego ludzie nie wymyślą!

Do dzieła!

Odpowiedni sposób chodzenia może poprawić stan zdrowia, zapewnić smukłą sylwetkę, a także poprawić samopoczucie. Warto jednak pamiętać, taka czynność, aby była efektywna musi być wykonywana regularnie i z zastosowaniem odpowiedniej techniki. Stosując się do powyższych wskazówek, wkrótce możesz dorównać Robertowi Korzeniowskiemu!

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy