Zaloguj się:

lub  
 
 

Zacznij ćwiczyć w domu!

 

opublikowano: 02/11/2019

Chcesz zacząć się ruszać, ale zawsze kiedy chcesz iść na siłownię, to zaczyna padać deszcz? Planujesz chodzić spacerem do pracy, ale co rano zasypiasz i musisz się śpieszyć? A może koleżanka, z którą chciałaś chodzić na treningi nie odbiera telefonu? Jeśli masz dużo wymówek, aby zacząć uprawiać sport, to zacznij ćwiczyć w domu. Podpowiadamy jak zacząć.

 zacznij cwiczyc w domu2

Trening w domu - co na początek?

Zacznij od ustalenia ile czasu możesz poświęcić na ćwiczenia. Inny plan treningowy ułożysz jeśli masz czas 3 razy w tygodniu po 60 minut, a inny, jeśli dasz radę ćwiczysz codziennie po pół godziny. Plan powinien uwzględniać, jaki jest główny cel ćwiczeń (utrata wagi, redukcja tkanki tłuszczowej, poprawa kondycji), na tej podstawie określić ich zakres, liczbę serii i powtórzeń. Jeśli nie masz w tym doświadczenia, to najlepiej skorzystaj z pomocy eksperta. Pomoże on dobrać odpowiednie ćwiczenia i ich intensywność do twoich potrzeb. Nawet szczegółowe plany treningowe, dostępne w internecie, nie są sprofilowane dla wszystkich, co może wpływać na efekty. Jeśli masz plan, to po prostu zacznij ćwiczyć. Zaletą wykonywania treningu w domu jest to, że możesz zacząć kiedy chcesz.

Wadą ćwiczenia w domu jest natomiast to, że cały czas coś Cię może rozproszyć – np. wracające do domu dzieci, serial w telewizji czy pukanie do drzwi. Według ekspertów najlepiej wykonywać treningi rano, ponieważ osoby, które to robią, częściej trzymają się założonego planu treningowego. Niemniej jednak, warto ćwiczyć w domu, ponieważ każda forma ruchu poprawi Twoje zdrowie, pomoże kontrolować wagę, poprawia zdolności umysłowe, pozwoli pozbyć się stresu i jest świetną formą relaksu - tłumaczy Michał Wrzosek, trener personalny i dietetyk, układający własne plany treningowe i diety.

 

Jakie są zalety ćwiczenia w domu?

Po pierwsze, trening w domu nic nie kosztuje, wymaga również dużo mniej czasu niż ćwiczenie na siłowni, bo nie musisz tracić czasu na dojazd. Aby go wykonać nie potrzebujesz też takiej motywacji, jakiej wymaga wycieczka na siłownię, szczególnie gdy pogoda za oknami nie rozpieszcza. W domu możesz ćwiczyć w dowolnej chwili. Ważne, aby znaleźć pół godziny, lub chociaż 20 minut, podczas których nikt nie będzie ci przeszkadzał. Ponadto, wiele osób wstydzi się ćwiczyć w towarzystwie innych, dlatego, trening w domu to najlepsze rozwiązanie. Choć warto jest próbować pokonać swój lęk i po jakimś czasie przełamać go. W końcu ćwiczymy nie tylko mięśnie, ale i charakter.  

-Trening w domu może być wykonany nie tylko z wykorzystaniem obciążenia własnego ciała. Dla urozmaicenia treningów i lepszych efektów warto zastanowić się nad sprzętem, który może wzbogacić domową strefę ćwiczeń. Pierwszą sprawą jest wyznaczenie miejsca na ćwiczenia oraz dodatkowy sprzęt. Znajdź wystarczającą przestrzeń, która umożliwi Ci wykonywanie treningów. Podstawowym elementem jest mata do ćwiczeń, pozwalająca na komfortowe wykonywanie ćwiczeń na podłodze - dodaje Michał Wrzosek.

 

Czego jeszcze potrzebujesz aby zacząć ćwiczyć w domu? 

Znajdź miejsce, gdzie masz wystarczająco dużo przestrzeni, aby swobodnie móc się poruszać, bez ryzyka zawadzenia o meble i ściany. Wyposaż się w matę, bo wykonywanie ćwiczeń na twardej nawierzchni jest nie tylko niewygodne, ale i niezdrowe. Ubierz strój sportowy - pamiętaj, że nie jesteś na siłowni - więc musi on być wygodny, nie modny. Przygotuj sobie butelkę wody i ręcznik. No i zaczynaj, najlepiej jak najszybciej.

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy