Zaloguj się:

lub  
BIEG FABRYKANTA
 
 

3 najlepsze treningi na zimę

 

autor: Katarzyna Żbikowska, opublikowano: 30/01/2019

Zima w pełni. Wokół mroźno, ciemno i do tego ślisko. Biegać czy nie biegać? Może lepiej iść na bieżnię elektryczną do klubu fitness? Bo jak trenować w takich zimowych warunkach? Jeśli zadajesz sobie takie pytania to wiedz, że nie jesteś osamotniony. Na całym świecie tysiące biegaczy ma podobne rozterki kiedy nadchodzi prawdziwa zima ze wszystkimi swoimi urokami. Nieraz zaawansowani biegacze z kilkuletnim stażem zastanawiają się jakie treningi robić kiedy aura „nie sprzyja” bieganiu. Być może pocieszająca będzie wypowiedź jednego z trenerów lekkoatletyki, którą usłyszałam kiedyś trenując do wiosennego maratonu - najlepsze wyniki osiąga się w tych sezonach które poprzedza ostra zima. Dlaczego? Otóż dlatego, że wtedy siłą rzeczy biegacze zmuszeni są pracować nad siłą biegową i wytrzymałością, które stanowią najlepszą bazę do pracy nad poprawą prędkości kiedy nadejdzie już wiosna. Zamiast więc narzekać na mróz za oknem postaraj się jak najlepiej wykorzystać panujące warunki atmosferyczne i bierz się do roboty! Przed Tobą propozycje trzech rodzajów treningów, które możesz wykonywać zimą. Warto urozmaicać swoje sesje treningowe więc najkorzystniej będzie jeśli będziesz wykonywać je naprzemiennie. Do dzieła!

3najlepszetreningizima

Bieganie po śniegu - trening siły biegowej

Bieganie po ośnieżonych ścieżkach wymaga dużo więcej wysiłku niż bieganie po suchym asfalcie. W kopnym śniegu potrzeba naprawdę dużo siły żeby biec. Taki trening fantastycznie robi siłę biegową, którą standardowo trenuje się podbiegami, skipami czy wieloskokami. Oczywiście, nie chodzi o to, że bieganie po śniegu zastępuje wspomniane ćwiczenia - jednak na pewno pomoże. Stopniowo zwiększaj przebiegany dystans i urozmaicaj teren. Nie unikaj ścieżek, które są nieodśnieżone i nie uciekaj na siłownię. 

 

Podbiegi

Znajdź w swojej okolicy górkę lub pofałdowany teren i korzystaj przynajmniej raz w tygodniu. Po śniegu czy bez śniegu podbiegi zawsze pomagają zbudować żelazną formę. Regularne bieganie po nierównościach na pewno przełoży się na lepsze wyniki biegowe w sezonie wiosennym. Zimą nie biega się zazwyczaj szybkich interwałów (ponieważ jest ślisko) za to podbiegi można i powinno się biegać. 

Siła biegowa to cecha, nad którą warto pracować właśnie w okresie zimowym ponieważ są ku temu odpowiednie warunki. Jeśli przepracujesz zimę później przełoży się to na Twoją szybkość wiosną. 

 

Bieganie po naturalnych nierównościach drogi - trening propriocepcji

Bieganie po zmrożonych ścieżkach pełnych nierówności to fantastyczny trening tzw. priopriocepcji czyli mówiąc ogólnikowo „czucia biegowego”. Dobry trening to również bieganie po lesie gdzie teren jest urozmaicony i pełen niespodzianek - biegaj uważnie, żeby nie skręcić sobie nogi ani się nie potknąć, ale wykorzystuj trudny teren. To rewelacyjny trening, który na pewno zaprocentuje. 

 

Do wymienionych wyżej treningów dodaj trening ogólnorozwojowy na sali lub na siłowni a wiosnę na pewno powitasz w świetnej formie!

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy