Zaloguj się:

lub  
 
 

Jak nie przytyć w Święta i Sylwestra?

 

autor: Katarzyna Żbikowska, trener personalny, opublikowano: 24/12/2018

W ferworze przedświątecznych przygotowań często odpuszczamy sobie trening czy dwa bo przecież brakuje czasu, a tyle jeszcze do zrobienia. Jednocześnie z tyłu głowy zastanawiamy się jak to zrobić żeby końcówka roku pełna spotkań towarzyskich przy suto zastawionym stole nie skończyła się nadprogramowymi kilogramami i frustracją. Jak nie przytyć w Święta i Sylwestra? To jedno z najcześciej zadawanych pytań przez kobiety. Jeśli również tobie przyszło ono do głowy przeczytaj sprawdzone sposoby na pozostanie „fit” bez stresu i bez odmawiania sobie ulubionych przysmaków.

 jak nie przytyc w swieta 2018

Ruszaj się 

To prosta rada i chyba najlepsza ze wszystkich. Zaplanuj sobie ruch na święta i okres międzyświąteczny. Nie odpuszczaj treningów - przecież czujesz się lepiej kiedy regularnie trenujesz. Jeśli potrzebujesz odpoczynku od reżimu treningowego odpuść ciężkie jednostki i po prostu pozostań w ruchu. Biegaj w tempie komfortowym, idź na fitness zaraz po świętach lub popływaj. Jeśli masz deficyt czasu skróć trening, ale go nie odpuszczaj. Nawet pół godziny podniesie metabolizm i sprawi, że będziesz się czuć lepiej. Zaplanuj spacery na świąteczne dni i rusz się po sutej kolacji czy świątecznym śniadaniu. 

 

Jedz z umiarem

To bardzo prosta i skuteczna rada, która jednak sprawia kłopot niejednej osobie. Przy świątecznym stole nieraz „puszczają nam hamulce”. Łatwo jest stwierdzić, że „skoro już i tak zjadłam więcej niż zawsze to wszystko jedno i można się objadać dalej”. Tymczasem jest to ogromny błąd. Nic się nie stanie jeśli na Wigilii czy przy świątecznym śniadaniu zjesz za dużo jeśli poźniej wrócisz do swojego codziennego rytmu i nie będziesz się opychać resztkami. Najlepiej rozdaj je rodzinie, a co możesz - zamroź. Na przyjęciu staraj się jeść mniejsze porcje. Pozwól sobie na większą ilość ulubionej potrawy, a resztę po prostu degustuj. Nie licz kalorii. Po prostu zachowaj umiar. 

 

Jedz powoli

Jeśli znajdziesz się w gościach jedz powoli żeby mieć pełen talerz i uniknąć namawiania na dokładki przez gospodarza przyjęcia. To całkiem prosty sposób - jesteś dłużej zajęta, a nie zjesz zbyt wiele. Poza tym szybciej poczujesz się najedzona i w rezultacie włożysz mniej do żołądka. Rób też przerwy w jedzeniu. 

 

Trzymaj się z dala od TV

Najgorsze co możesz zrobić po sutym posiłku to zalec na kanapie i „poprawiać” ulubionym ciastem. Zamiast takiego scenariusza wybierz… spacer. Pewnie, że wymaga to pewnej determinacji żeby pokonać lenia, ale uwierz, że warto. Poczujesz się lepiej - i fizycznie i mentalnie. Jeśli spacer nie wypali to zajmij się… porządkowaniem - zbieranie naczyń ze stołu, zmywanie itp też spalają kalorie, a przede wszystkim trzymają Cię choćby w minimalnym ruchu. 

 

Zrób dodatkowy trening

Jeśli jesteś bardzo zdeterminowana żeby utrzymać masę ciała i nie odmawiać sobie świątecznych przyjemności zaplanuj dodatkowy trening czy dwa. Idealny będzie pół godzinny trening obwodowy o wysokiej intensywności, który maksymalnie podniesie metabolizm i zapewni spalanie kalorii jeszcze długo po jego zakończeniu. Postaw na przysiady z wyskokiem, burpees, brzuchy crossfitowe czy dynamiczne pompki. Wykonane jedno po drugim takie ćwiczenia potężnie cię zmęczą. Wystarczy 4-5 ćwiczeń po 10 powtórzeń każde. Po skończonym obwodzie zrób chwilę przerwy i powtórz całość jeszcze 2 razy.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy