Zaloguj się:

lub  
BIEG FABRYKANTA
 
 

Skąd wziąć czas na bieganie?

 

autor: Artykuł przygotowany przez specjalistów Grupy Gajda-Med – www.gajdamed.pl, opublikowano: 14/08/2018

Chociaż może wydawać się, że do uprawiania sportów wystarczy tylko odpowiednia chęć, to jednak w rzeczywistości dużą przeszkodą w realizacji planów może być również brak czasu.

Polacy coraz częściej decydują się na bieganie – to niedrogi i łatwo dostępny sport, który niesie ze sobą bardzo dobre efekty w krótkim czasie. Nie trzeba wtedy dojeżdżać do siłowni czy klubu sportowego, ponieważ trasy do biegania są praktycznie na wyciągnięcie ręki. Jednak nawet w takiej sytuacji wiele osób ma trudności z tym, aby znaleźć czas na bieganie. Jak wygospodarować godzinkę na trening?

 skadwziacczasnabieganie

Stwórz swój harmonogram dnia

Wiele osób usprawiedliwia swój brak aktywności brakiem czasu. W rzeczywistości jednak najczęściej jest tak, że czasu mamy wystarczająco, tylko nie potrafimy go zagospodarować tak, aby znaleźć chwilę na ruch. 

Wobec tego podstawą jest odpowiednie planowanie harmonogramu dnia, aby znaleźć w nim czas również na bieganie. W tym celu można posiłkować się różnymi planerami w formie kalendarzy albo tymi dostępnymi na smartfona. Wyznaczenie z góry czasu na zakupy, sprzątanie, rozrywkę, wypoczynek, a także na uprawianie sportu pomoże w realizacji tych właśnie planów bez wyrzutów sumienia.

 

Wybierz swój idealny czas na bieganie

Aby bieganie sprawiało przyjemność, warto pamiętać także o tym, aby znaleźć swój idealny czas na tę aktywność. Dla niektórych doskonałym wyborem jest bieganie przed pracą, dla innych z kolei lepszym czasem jest wieczór.

Najważniejsze, aby dopasować godziny treningów do swoich indywidualnych preferencji. Dzięki temu aktywność nie będzie kojarzona z przymusem, co może prowadzić do szybkiej utraty motywacji.

 

Postaw sobie realny cel

Znalezienie czasu na bieganie będzie jeszcze łatwiejsze wtedy, gdy wyznaczymy sobie konkretny cel do realizacji. Nic tak nie motywuje, jak dążenie do obranego celu i widoczne rezultaty w drodze do niego.

Przykładowo, celem może być przebiegnięcie określonego dystansu w tydzień, pobicie swojego rekordu czasowego o kilka sekund, zarzucenie kilku kilogramów. Najlepiej, aby wyznaczone cele były na wyciągniecie ręki, ponieważ wyznaczenie sobie trudnego do realizacji zadania może tylko zmniejszyć motywację i sprawi, że będziemy mimowolnie znajdywali na bieganie coraz mniej czasu.

 

Biegaj, stosuj dietę, zażywaj suplementy

Dodatkowym wsparciem w bieganiu jest kompleksowa odmiana swojego dotychczasowego stylu życia. Wprowadzenie nowej diety, która będzie pomagała w uzyskaniu jeszcze lepszych wyników, stosowanie suplementów diety, które ułatwiają przemianę materii, pomagają w zrzuceniu nadmiaru kilogramów czy budowie siły i masy mięśniowej – to wszystko stanowi dodatkową motywację do znalezienia czasu na bieganie przed lub po pracy.

Wobec tego nawet wtedy, gdy pracujemy na pełen etat i dodatkowo zajmujemy się domem albo mamy dodatkowe obowiązki, można wygospodarować te kilka godzin tygodniowo na aktywność fizyczną. Kluczowe w tym przypadku jest znalezienie motywacji do zmiany, a także odpowiednie zaplanowanie swojego harmonogramu dnia – dzięki temu bieganie zawsze znajdzie się czas!

 

Artykuł przygotowany przez specjalistów Grupy Gajda-Med – www.gajdamed.pl

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy