Zaloguj się:

lub  
 
 

Spalaj kalorie, podkręć metabolizm i schudnij!

 

autor: Katarzyna Żbikowska, trener personalny, opublikowano: 27/04/2018

Odchudzanie to proces, który chociaż nie jest zbyt skomplikowany, aby nastąpił wymaga połączenia kilku działań. Główna zasada jest taka, że aby zmniejszyć masę ciała należy doprowadzić do ujemnego bilansu energetycznego czyli najprościej mówiąc - spalać w ciągu dnia więcej kalorii niż zjadasz. Poza tym warto podkręcić metabolizm spożywając posiłki regularnie i prowadząc aktywny styl życia.

schudnij podkrec metabolizm

1. PODKRĘĆ METABOLIZM

Podkręć metabolizm tak, aby pracował jak najdłużej na jak najwyższych obrotach. Idealny do tego celu jest trening interwałowy - czyli o zmiennej intensywności. I wcale nie muszą to być tylko biegowe interwały. Możesz również robić interwały na rowerze, na orbitreku lub w formie TABATY, HIIT czy też treningu obwodowego na sali, w zaciszu własnego domu lub w parku! Żeby maksymalnie sie zmęczyć i podkręcić metabolizm na kilka ładnych godzin wystarczy nawet pół godziny intensywnego treningu. Kilka ćwiczeń wykonanych bez przerwy jedno po drugim bez przerwy naprawdę skutecznie poprawi formę. Wcale nie potrzeba skomplikowanego sprzętu!

2. TRENUJ REGULARNIE

Uprawiaj sport regularnie - przynajmniej 4 razy w tygodniu. Bądź aktywna gdzie sie da i kiedy się da. Urozmaicaj treningi - lepszy efekt dadzą 4 różne treningi niż 4 takie same np. truchtanie za każdym razem wokół jednego parku. Zmieniaj prędkość biegu, wskocz dla odmiany na rower, pójdź na zajęcia spalające. Pamietaj, że każdy sport spala kalorie. Zobacz, który najwięcej:

AKTYWNOŚĆ (alfabetycznnie)

ŚREDNIA LICZBA SPALANYCH kcal/h 

Aerobic / zajęcia fitness cardio

 355

Bieganie (ok 8min/km)

 490

Bieganie (ok 6,5min/km)

 600

Bieganie (ok 5min/km)

 720

Bieganie (ok 4min/km)

 960

Bieganie w górach

 1150

Bilard

150

Body Combat

400

Box (trening z workiem)

 355

Ćwiczenia na siłowni

 450

Joga

230

Łyżwy (średnie tempo)

400

Narciarstwo biegowe (średnie tempo)

470

Narciarstwo zjazdowe

350

Nordic Walking

350

Marsz szybki

290

Pływanie żabką

500

Pływanie kraulem

470

Pływanie grzbietem

470

Rolki (średnie tempo)

400

Rower (< 16 km/godz)

235

Rower (ok 22 km/godz)

450

Rower (ok 25 km/godz)

590

Rower (ok 30 km/godz)

700

Rower (> 35 km/ godz)

940

Siatówka

400

Skakanie na skakance

590

Spacer w średnim tempie

200

Spinning

700

Sprzątanie domu

200

Squash

600

Taniec (fitness)

350

Taniec (zabawa)

250

Tenis

415

Trekking w terenie urozmaiconym

350

Wspinaczka

470

3. BĄDŹ AKTYWNA

Kalorie spalasz nie tylko uprawiając sport, ale także podczas codziennych zajęć. Ruszaj się również w domu. Korzystaj ze schodów zamiast z windy, parkuj dalej albo częściej zostawiaj samochód w domu i przemieszczaj się pieszo. Nie siadaj na kanapie przed telewizorem. Zamiast tego zajmij się czymś co wymaga więcej wysiłku :)

CZYNNOŚĆ (alfabetycznie)

 ŚREDNIA LICZBA SPALANYCH kcal/h 

 Czytanie

70

Gotowanie

100

 Leżenie

60

 Jedzenie

35

 Mycie okien

240

 Odkurzanie

150

 Oglądanie TV

50

 Praca w ogródku

240

 Pranie ręczne

 150

 Prasowanie

 145

 Prowadzenie samochodu

 125

 Ścieranie kurzu

250

 Seks

200

 Siedzenie

60

 Spanie

60

 Stanie

100

 Zamiatanie

 100

 Zmywanie naczyń

 75

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy