Zaloguj się:

lub  
BIEG FABRYKANTA
 
 

Jestem za stara na bieganie... Na pewno?

 

autor: Katarzyna Żbikowska-Jusis, opublikowano: 06/02/2012

 

N ieważne ile lat nasz w metryczce. Ważne ile lat masz duchem!

Jeśli biegasz od dawna to na pewno czujesz się dużo młodziej niż wynika z Twojego dowodu osobistego. A to dlatego, że jesteś dużo bardziej sprawna, pełna energii i radosna niż twoje rówieśniczki, które się nie ruszają. Prawdopodobnie nie wyglądasz również na swój wiek. Bo bieganie przecież odmładza lepiej niż jakiekolwiek kremy przeciwzmarszczkowe.

Jeśli wcześniej nie biegałaś i właśnie z jakiegoś powodu przyszło Ci to do głowy WSPANIALE.  Zanim jednak założysz buty do biegania i ruszysz przed siebie odwiedź lekarza (i nie przejmuj się, jeśli zrobi „głupią minę” na informację o Twoich sportowych planach!)  
Stan Twojego zdrowia zależy w przeważającej mierze od tego, jaki tryb życia prowadzisz. Załóżmy jednak, że przez wiele lat nic nie ćwiczyłaś. Zatem dla Twojego organizmu wzmożony wysiłek fizyczny będzie zapewne szokiem. Musisz podejść do tematu ostrożnie pamiętając, że jesteś bardziej narażona np. na kontuzje niż osoby ćwiczące.

 

Zanim zaczniesz przygodę z bieganiem:

  1. Zbadaj serce- najlepiej zrób EKG wysiłkowe żeby wykluczyć zagrożenia związane z podjęciem nagłego wysiłku. Zdrowe serce to zdrowe bieganie i...jeszcze zdrowsze serce.
  2. Zmierz sobie ciśnienie – zbyt wysokie może być ryzykowne.
  3. Zbadaj sobie cukier – bieganie, jeśli masz cukrzycę, o której nie wiesz może skończyć się tragicznie.
  4. Jeśli cierpisz na jakieś dolegliwości układu kostno-szkieletowego koniecznie odwiedź lekarza.
  5. Jeśli ważysz za dużo –bieganie pomoże Ci szybko pozbyć się niewielkiej nadwagi. Jeśli jednak Twoim problemem jest otyłość zacznij od szybszego marszu, rozważ zapisanie się na basen – lepiej, jeśli zgubisz” kilka kilogramów zanim zaczniesz biegać gdyż truchtanie ze zbyt wysoką masą ciała sprzyja kontuzjom.


Jeśli jesteś zdrowa nic nie stoi na przeszkodzie żebyś zaczęła biegać. Pamiętaj tylko, że możesz potrzebować dodatkowego dnia odpoczynku i być może trochę dłuższego czasu na przystosowanie się do określonej ilości kilometrów.

Ostatnia rada - CIESZ SIĘ BIEGANIEM. Podjęłaś wspaniałą decyzję i jesteś na najlepszej drodze, żeby pozytywnie zmienić swoje życie. Gratulacje! Do zobaczenia na trasie.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy