Zaloguj się:

lub  
 
 

PUMA przypomina historyczne momenty sportowców na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio

 

opublikowano: 16/08/2021

Warszawa, 16 sierpnia 2021r. - PUMA świętuje niezwykłe chwile swoich ambasadorów, z pośród których wielu zapisało się w historii sportu w trakcie Igrzysk Olimpijskich w Tokio. Poniżej znaleźć można przykłady najbardziej niesamowitych wyczynów ambasadorów marki oraz dowiedzieć się, jak technologie stosowane w produktach PUMA pomogły im osiągać znakomite wyniki sportowe.

"Igrzyska Olimpijskie w Tokio były niesamowitym wydarzeniem sportowym.  Wykreowało wiele bohaterek i bohaterów, którzy zapewnili światowej klasy występy na bieżni i boiskach" - Bjørn Gulden, CEO PUMA. "Biorąc pod uwagę całą niepewność przed igrzyskami, uważam, że organizatorzy wykonali wspaniałą pracę, aby te igrzyska się odbyły. Jesteśmy niesamowicie dumni z wyczynów medalistów sponsorowanych przez PUMA, jak również z reszty sportowców, którzy ciężko pracowali i dali z siebie wszystko, aby wypaść jak najlepiej."

 Zrzut ekranu 2021 08 16 o 20.50.13 1

Przeżyjmy to jeszcze raz!

Wybitny występ zaprezentował Karsten Warholm. W biegu na 400 m przez płotki uzyskał czas 45,94 s, tym samym bijąc swój własny rekord świata - 46,70 s. Wyścig Karstena zyskał uznanie i został okrzyknięty "najlepszym wyścigiem w historii sportu torowego". Pomiędzy rekordem świata Edwina Mosesa 47,45 s z 1977 r. a rekordem świata Warholma 46,70 s z lipca 2021 r., rekord 400 m przez płotki został poprawiony o 75 setnych sekundy. Następnie, w jednym tylko biegu w Tokio, Warholm poprawił rekord świata o 76 setnych - wynik niewidziany od 44 lat. Ponadto,  rekord 47 sekund w biegu na 400 metrów przez płotki został złamany tylko sześć razy przed finałem olimpijskim w Tokio. Z kolei w tym jednym wyścigu, trzech płotkarzy biegło poniżej 47 sekund, a srebrny medalista Rai Benjamin pobił stary rekord świata Karstena, biegnąc 46.17s. 

26-letni kanadyjski sprinter André de Grasse zdobył złoto na dystansie 200 m w czasie 19,62 s, a także brąz w biegu na 100 m w czasie 9,89 s. André, który ma na swoim koncie starty na 100m i 4x100m na Mistrzostwach Świata w 2015 roku, na 100m, 200m i 4x100m na Igrzyskach Olimpijskich w 2016 roku, na 100m i 200m na Mistrzostwach Świata w 2019 roku oraz na 100m, 200m i 4x100m na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio, jest jednym z najbardziej konsekwentnych sprinterów wśród mężczyzn na świecie.

27-letnia Amerykanka Molly Seidel została trzecią Amerykanką, która kiedykolwiek zdobyła medal w maratonie na Igrzyskach Olimpijskich, kiedy to ukończyła bieg z czasem 2:27:46, biegnąc w zaledwie dwóch maratonach przed startem na Olimpiadzie w Tokio.

Po raz pierwszy w lekkoatletyce w ciągu ostatnich 113 lat, zawodnik PUMA Gianmarco Tamberi i Mutaz Essa Barshim postanowili podzielić się złotym medalem w skoku wzwyż mężczyzn, co było prawdziwym symbolem sportowego ducha.

Tyczkarz Mondo Duplantis zdobył swój pierwszy tytuł olimpijski po skoku na 6,02 m i zdobyciu złota, próbował również skoczyć na 6,19 m, o jeden centymetr wyżej niż jego poprzedni rekord świata (6,18 m).

Jamajczyk Hansle Parchment zaskoczył świat w niesamowicie zaciętym finale biegu na 110m przez płotki, kiedy pokonał niekwestionowanego faworyta Granta Hollowaya, który nie przegrał biegu przez płotki od sierpnia zeszłego roku. Podczas amerykańskich prób olimpijskich Hollowayowi zabrakło tylko jednej setnej sekundy do rekordu świata w biegu na 110 m przez płotki, ale w Tokio Hansle wyprzedził go i zdobył złoto w czasie 13,04 s - co zostało okrzyknięte "jednym z najbardziej szokujących momentów Igrzysk".

Skokiem na odległość 17,98 m portugalski zawodnik PUMA i olimpijski debiutant Pedro Pichardo zdobył złoto w trójskoku, ustanawiając nowy rekord Portugalii i zdobywając pierwszy złoty medal dla swojego kraju od 2008 roku, a dopiero piąty w historii.

Powyżej prezentujemy tylko niektóre z historycznych występów zawodników sponsorowanych przez PUMA, którzy tego lata w Tokio zdobyli w sumie 22 złote, 24 srebrne i 20 brązowych medali. Federacje sponsorowane przez PUMA zdobyły jedenaście złotych, 8 srebrnych i 7 brązowych medali.

 

Polscy sportowcy wspierani przez PUMA

W Tokio wystąpili również polscy ambasadorzy marki PUMA. Piotr Lisek zajął szóste miejsce w finale skoku o tyczce, z kolei Paweł Wojciechowski zakończył swoją przygodę na etapie kwalifikacji. Swojego olimpijskiego debiutu nie doczekała się jeszcze Kornelia Lesiewicz, która dzięki znakomitym występom otrzymała powołanie na Igrzyska, finalnie nie trafiła jednak do oficjalnego zestawienia sztafety, o medale powalczy za to na zbliżających się Mistrzostwach Świata U20 w Kenii. Sprinterka Ewa Swoboda z powodu kontuzji nie mogła potwierdzić znakomitej formy sprzed Igrzysk Olimpijskich w Tokio.

Od ponad 70 lat PUMA współpracuje z najbardziej znanymi i odnoszącymi sukcesy sportowcami. W ramach misji marki PUMA, aby stać się najszybszą marką sportową na świecie, firma nadal koncentruje się na kreowaniu dobrego wizerunku marki i rozwijaniu asortymentu produktów, który jest odpowiedni dla sportowców i konsumentów.

 

Elitarne produkty wyczynowe dla elitarnych sportowców

Kontynuując naszą misję projektowania "rzeczy, które działają", znacznie ulepszyliśmy naszą ofertę produktów w kategoriach sportów wyczynowych.

Aby stworzyć najszybsze, najlżejsze i najbardziej dynamiczne buty Track & Field firmy PUMA, nawiązaliśmy współpracę z marką Formuły 1 Mercedes AMG Petronas F1. W ten sposób wykorzystaliśmy wiedzę inżynierów z Formuły 1 i świata motoryzacji do stworzenia EVOSPEED TOKYO FUTURE FASTER+ i EVOSPEED TOKYO FUTURE NITRO FASTER+ dla sportowców PUMA, w tym złotych medalistów: Karstena Warholma i André De Grasse.

"Ta współpraca była wyjątkowa i dała nam idealny produkt do pracy na bieżni - kolce, które są naprawdę szybkie, dają mi wszystko, czego potrzebuję, by być najlepszą wersją siebie" - powiedział Karsten Warholm.

W  strojach olimpijskich PUMA (noszonych przez zawodników 12 federacji lekkoatletycznych, takich jak Jamajka, Norwegia i Szwecja) dzięki strategicznemu rozmieszczeniu małych wypustek z boku rękawów i nogawek, poprawiono aerodynamikę, jednocześnie optymalizując zawirowania powietrza powstające za sprinterami.

"Wszystko zależy od sportowców, ich treningu fizycznego i psychicznego oraz zdolności do dawania z siebie wszystkiego w kluczowym momencie" - dodał Bjørn Gulden. "W PUMA jesteśmy zmotywowani, aby pomóc im osiągać jak najlepsze wyniki".


PUMA jest jedną z wiodących na rynku marek sportowych, projektującą i sprzedającą obuwie, odzież oraz akcesoria. Od ponad 70 lat nieustannie buduje reputację producenta tworzącego najlepsze produkty dla sportowców na całym świecie. W swojej ofercie PUMA posiada produkty w linii lifestyle i performance w kategoriach: piłka nożna, bieganie, trening, koszykówka, golf oraz sporty motorowe. Marka od lat angażuje się w ekscytujące współprace ze znanymi projektantami, przenosząc sport do kultury oraz mody ulicznej. Grupa PUMA jest właścicielem marek PUMA, Cobra Golf oraz stichd. Firma dystrybuuje swoje produkty w ponad 120 krajach, zatrudnia ponad 16 000 osób na całym świecie, a jej siedziba mieści się w Herzogenaurach w Niemczech. Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://www.puma.com.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy