Zaloguj się:

lub  
 
 

MARATON - checklista na start

 

opublikowano: 26/09/2018

Startujesz w ten weekend w maratonie? Treningi już za Tobą. Naprawdę! Odpuść sobie "robienie formy" i skup się na tym co istotne na chwilę przed startem. Teraz najważniejsza jest logistyka dnia zero. Przed Tobą checklista spraw i rzeczy, o których nie możesz zapomnieć. Bądź przygotowana i nie pozwól, żeby jakiś drobiazg (lub jego brak) pozbawił cię przyjemności ze startu! Powodzenia!

 checklista maraton2

PRZED STARTEM

Wyśpij się!

Najważniejsza jest noc na 2 dni przed startem. Nie martw się jeśli przedstartowa noc będzie częściowo zarwana. To normalne, że stres czasem nie pozwala dobrze się wyspać tuż przed samym startem. Zadbaj jednak o jakość snu w ostatnim tygodniu przed startem. Jeśli wysypiałaś się kilka dni wcześniej to wszystko gra. 

Jedz makaron

Albo inne węglowodany. Chodzi o to, żeby uzupełnić glikogen w mięśniach i w miarę możliwości stworzyć sobie jego zapas przed maratonem. Nie znaczy to jednak, że przed startem masz się opychać! Jedz normalnie tylko skup się na węglowodanach. Nadmiar jedzenia może stać się przyczyną dolegliwości gastrycznych na trasie, a tego chcesz przecież uniknąć. Nie kombinuj z dietą na kilka dni przed maratonem - jedz to co znasz i po czym czujesz się dobrze. 

W dniu maratonu przed startem oddaj depozyt a w nim:

  • Sucha koszulka i bluza (po wysiłku z pewnością będzie ci zimno)
  • Dokumenty, kluczyki do auta (jeśli jesteś zmotoryzowana)
  • Telefon (chyba, że biegniesz z telefonem)
  • Coś do jedzenia i picia - to co lubisz po wysiłku

 

NA START

Przede wszystkim na start potrzebujesz dobry pozytywny nastrój i wiarę we własne możliwości. To kluczowe, bo pamiętaj, że maraton mniej więcej od połowy biegnie się przede wszystkim głową. Robotę treningową już zrobiłaś.Teraz czas dać z siebie wszystko i dobrze się przy tym bawić!

Na start potrzebujesz mieć SPRAWDZONE wcześniej na treningach:

  • Buty (zasznuruj je tak, żeby mieć pewność, że się nie rozwiążą)
  • Skarpetki
  • Biustonosz sportowy, który nie ociera
  • Koszulkę
  • Bieliznę (majtasy, w których robiłaś długie wybiegania)
  • Spodenki, leggisny lub spódniczkę biegową
  • Zegarek (jeśli używasz)
  • Chusteczki higieniczne (chyba, że opanowałaś biegową sztuke zmarkania bez chusteczek...)
  • Żele (sprawdzone wcześniej, jeśli używasz -nie daj się namówić na takie,których nie znasz tylko dlatego, że ktoś na przedmaratońskim expo powiedział ci, że są świetne!)
  • 50 zł(pewnie się nie przyda, ale na wszelki wypadek warto mieć

 POWODZENIA!

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy