Zaloguj się:

lub  
corin
 
 

5 sposobów na motywację do biegania zimą

 

autor: Katarzyna Żbikowska, trener personalny, opublikowano: 09/01/2019

Ciemność, lodowaty wiatr, śnieg i pośniegowe błoto potrafią nieraz skutecznie zniechęcić do treningu nawet najbardziej zagorzałą fankę biegania. Zima nas nie rozpieszcza i nie ma co się oszukiwać - nieraz wyjście na trening biegowy wymaga od nas naprawdę sporego wysiłku. Jak utrzymać motywację na wysokim poziomie i mimo wszystko biegać regularnie nawet kiedy za oknem jest wyjątkowo nieprzyjemnie? Skorzystaj z kilku sprawdzonych rad i ciesz się coraz lepszą formą!

 zima bieganie

1. Biegaj rano

Jakkolwiek niedorzecznie brzmi porada żeby wstawać wcześnie z ciepłego łóżka i wychodzić biegać w lodowaty poranek, uwierz, że ma to sens! Będziesz miała trening „ z głowy” i wolne popołudnie i wieczór żeby usiąść z książką pod kocem i oddać się błogiemu lenistwu, o którym często się marzy w zimowe popołudnia. 

2. Dołącz do grupy

Znajdź biegowych towarzyszy w swojej okolicy i przyłącz się do nich. Bieganie w grupie ma swoje minusy (różne tempa i oczekiwania etc.), ale ma też ogromny plus - bardzo motywuje, jest przyjemniejsze, szybciej mija i jest bezpieczniejsze. Szczególnie zimą warto poszukać towarzystwa. Treningi staną się przyjemnością jeśli będą jednocześnie rozrywką.

3. Zapisz się na zawody

To prosty i dość skuteczny w przypadku większości osób sposób na motywację do treningu. Zapisz się, zapłać, stwórz sobie plan treningowy i działaj. Jeśli podejście zadaniowe cię motywuje ten sposób będzie dla Ciebie najlepszy. Konkretny cel pozwoli ci patrzeć na codzienne treningi jak na zadania, a monitorowanie postępów na bieżąco da ci kopa na kolejne tygodnie.

4. Rób różnorodne treningi

Jeśli codziennie będziesz wychodzić biegać określoną trasą z całą pewnością dość szybko Ci się ona znudzi. Zdecydowanie lepiej urozmaicać treningi - pod kątem trasy i rodzaju. Biegaj szybciej, biegaj pod górkę, biegaj wolniej, rób treningi tempowe, korzystaj z zabawy biegowej i włącz w trening ćwiczenia typu skipy, wieloskoki i inne podobne. Urozmaicenie nie tylko daje większą frajdę i podnosi motywację, ale również zdecydowanie wpływa korzystnie na poprawę formy!

5. Nagradzaj się

Jeśli wyjście na trening biegowy zimą stanowi dla Ciebie nie lada wyzwanie ustal sama ze sobą, że za każdym razem kiedy Ci się to uda dasz sobie nagrodę. Niech to będzie coś co naprawdę lubisz - ulubione ciastko do kawy (byle nie codziennie), masaż, popołudnie w jacuzzi czy kąpiel w wannie w towarzystwie ulubionej książki. Bądź dla siebie dobra i doceniaj swoją silną wolę. Łatwiej Ci będzie się zmobilizować do wysiłku kiedy będzie czekała na Ciebie nagroda.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy