Zaloguj się:

lub  
 
 

Co może zyskać kobieta wykonując trening siłowy?

 

opublikowano: 21/08/2017

shutterstock 4Jeszcze do niedawna w siłowniach i klubach fitness znacznie więcej było mężczyzn niż kobiet. Obecnie ta tendencja zaczyna się odwracać. Coraz częściej można obserwować dziewczyny trenujące z wolnymi ciężarami lub na specjalistycznych maszynach. Zmniejsza się natomiast ilość mniej pań, która uważają, że kontakt ze sztangą przemieni je w mężczyznę.

Kobiety nie powinny obawiać się ćwiczeń siłowych

Kobiety różnią się od mężczyzn nie tylko wyglądem, ale również budową. Mężczyźni posiadają większą ilość tkanki mięśniowej natomiast kobiety tkanki tłuszczowej. Ponadto w ciele kobiet występuje o wiele mnie testosteronu odpowiadającego za rozwój mięśni. Znaczy rozrost muskulatury u pań jest możliwy tylko i wyłącznie wtedy, gdy trening jest połączony ze wspomaganiem farmakologicznym.

 

Zalety treningu siłowego

Wiele osób nadal uważa, że najlepszym sposobem na walkę z nadwagą jest trening aerobowy. Okazuje się jednak, że dużo lepsze efekty przynosi urozmaicony trening. Bieganie czy jazda na rowerze mają swoje zalety, jednak powinny być one przeplatane ćwiczeniami na siłowni. Wraz ze zwiększaniem się masy mięśniowej zwiększa się zapotrzebowanie organizmu na energię a co za tym idzie poprawia się spalanie cukrów i tłuszczy.

Siłownia to najlepsze miejsce do modelowania swojej sylwetki. Trening aerobowy nie daje możliwości skoncentrowania się na wybranej części ciała. Natomiast odpowiednio dobrane ćwiczenia siłowe jak najbardziej.

Innymi zaletami treningu siłowego są między innymi:

  • poprawa wydolności układu krążenia,
  • poprawa pracy układu oddechowego,
  • poprawa działania układu pokarmowego,
  • wzmocnienie mięśni,
  • wzmocnienie stawów,
  • wzmocnienie kości,
  • redukcja stresu,
  • poprawa samopoczucia,
  • lepsza samoocena.

W jaki sposób trenować?

Trenując na siłowni można korzystać zarówno z wolnych ciężarów (np. hantle, sztangi) oraz specjalnych maszyn (np. atlas do ćwiczeń, suwnica smitha). Lepsze efekty przynosi korzystanie z wolnych ciężarów, pamiętać jednak należy, że są one bardziej wymagające. Trening ze sztangą wymaga opanowania techniki oraz asekuracji. Korzystanie z maszyn jest bezpieczniejszym rozwiązaniem.

Osoby, które pierwszy raz znalazły się na siłowni, nie powinny samodzielnie rozpoczynać ćwiczeń. Najlepiej na początku poprosić o pomoc profesjonalnego trenera. Powinien on pomóc w opracowaniu indywidualnego planu zajęć oraz poinstruować jak wykonywać konkretne ćwiczenia.

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy