Zaloguj się:

lub  
BIEG FABRYKANTA
 
 

Pompki – ćwiczenie nie tylko dla mężczyzn

 

opublikowano: 21/02/2019

Pompki to ćwiczenie, które wielu kobietom kojarzy się z ćwiczeniem typowo męskim. To błąd. Pompki z powodzeniem mogą wykonywać zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Choć mężczyznom jest o wiele łatwiej niż kobietom robić pompki (mężczyźni mają silniejsze mięśnie rąk) kobiety też mogą nauczyć się wykonywać to ćwiczenie.

pompki cwiczenie nietylkodlamezczyzn

Zalety wykonywania pompek

Wprawdzie prawidłowe wykonanie tego ćwiczenia może okazać się sporym wyzwaniem, ale zalet pompek jest wiele i warto się nauczyć je wykonywać. Pompki to doskonały sposób na wyrzeźbienie ciała. Kształtują mięśnie ramion, barków, klatki piersiowej, brzucha. Ćwiczenie to przynosi szybkie efekty w krótkim czasie. Jeżeli wprawimy się w robienie pompek, już po tygodniu wykonywania serii 20 pompek dziennie zauważymy różnicę w wyglądzie ramion i barków.

Treningi są krótkie, mogą trwać 10-15 minut, oczywiście przed rozpoczęciem każdego treningu należy rozgrzać mięśnie dłoni i nadgarstków. Pompki można wykonywać praktycznie w każdym miejscu. Wystarczy tylko trochę przestrzeni. To ćwiczenie nic nie kosztuje. Nie trzeba wydawać pieniędzy na karnet na siłownię ani kupować drogich sprzętów do ćwiczeń.

Choć można ułatwić sobie te ćwiczenia stosując uchwyty do pompek, które pozwalają przenieść ciężar ciała z nadgarstków i dłoni na barki i na klatkę piersiową. Takie uchwyty pozwalają zwiększyć skuteczność ćwiczeń. Uchwyty do pompek to skuteczny sposób na zapobieganie urazom stawów. Pompki można wykorzystać też jako skuteczne ćwiczenie rozgrzewające, które przygotuje ciało do dalszego treningu.  

Pompki w wersji damskiej

Kobiety często mają problem z wykonywaniem pompek. Tego ćwiczenia jednak można się nauczyć. Nie należy zaczynać od razu od wariantu „męskiego”. Prostszą wersją tego ćwiczenia są pompki damskie wykonywane na kolanach. Polegają one na unoszeniu i obniżaniu tułowia na lekko ugiętych kolanach.

Takie ćwiczenie angażuje do pracy wiele partii mięśni jednocześnie, między innymi mięśnie klatki piersiowej, ramion, brzucha, ud. Pompki są więc idealnym sprzymierzeńcem kobiet w walce z opadającym biustem i obwisłą skórą ramion. Warto wiec wprowadzić je do swego codziennego planu treningowego.

Jeżeli już opanujemy technikę wykonywania pompek damskich, warto spróbować nauczyć się wykonywać pompki w wersji męskiej. Nie musimy ćwiczyć codziennie, regularne treningi 3 razy w tygodniu przyniosą efekty.

 

 

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy