Zaloguj się:

lub  
Bursztynowy
 
 

Co pić po bieganiu? Odżywcze koktajle do przygotowania w blenderze

 

opublikowano: 20/09/2019

Bieganie to sport wymagający wysiłku, dlatego samo picie wody po treningu to za mało. Lepiej sięgnąć po odżywczy koktajl dla sportowców.

Dlaczego warto biegać?

Bieganie to jedna z tych aktywności fizycznych, która stale zdobywa nowych zwolenników. Powodów jest kilka. Przede wszystkim biegać każdy może i nie jest to przesada. Tu nie potrzeba skomplikowanych przyrządów ani sprzętu, na początek wystarczą dobre buty i odrobina chęci. Jogging traktowany jest często jako sposób na zrzucenie nadmiarowych kilogramów, jednak gdy się już zacznie biegać, nadwaga przestaje przeszkadzać. Dużo ważniejsza jest poprawa kondycji, ogólnej wydolności, lepsze ukrwienie mięśni i tkanek oraz wzrost poziomu endorfin. Jednak nie można zapominać, że bieganie to wysiłek dla organizmu. Po treningu trzeba koniecznie uzupełnić niedobór płynów i elektrolitów. Dobrym nawykiem jest zrobienie koktajlu po każdym bieganiu (Zobacz: blendery na eldom.eu).

 co pic po bieganiu odzywcze koktajle do przygotowania w blenderze

Jaki koktajl dla sportowców?

Koktajl kojarzony jest raczej z lekkim owocowym deserem niż daniem odpowiednim dla osób uprawiających sport. To błąd w założeniu – koktajl to nie zawsze owoce z mlekiem. Ponadto trzeba zwrócić uwagę na sam rodzaj owoców – o ile mango jest bardzo fit, to już winogrona, banany czy awokado zawierają znaczne ilości węglowodanów. Przygotowując koktajl po treningu, trzeba też zadbać o optymalną zawartość białka. Przy tym wszystkim koktajl powinien być po prostu smaczny, dlatego nie będzie grzechem sięganie po ulubione owoce i warzywa.

Do koktajlu warto dodać odrobinę super żywności, na przykład nasion chia lub spiruliny. Ich smak będzie niewyczuwalny, natomiast duża ilość białka znacznie wzmocni organizm.

 

Koktajl z wodą czy z mlekiem?

Podstawą koktajlu są owoce i warzywa i to na nich przede wszystkim trzeba się skupić. Koktajl z wodą będzie mniej odżywczy niż koktajl z mlekiem, ale nie można się ograniczać do wyboru między tymi dwoma składnikami. Przygotowując koktajl po bieganiu, warto sięgnąć po mleko roślinne, np. sojowe, migdałowe lub kokosowe, opcjonalnie można użyć jogurtu, kefiru lub maślanki. Można też przygotowywać koktajle na bazie soku owocowego. No i przede wszystkim trzeba pamiętać, by nie trzymać się sztywno jednego przepisu na koktajl z blendera. Codziennie można przygotować inny dietetyczny posiłek.

Przeczytaj także: Nutri blender - dzięki niemu szybko przygotujesz koktajl owocowy

 

Przykładowe przepisy na koktajl po bieganiu

Koktajl z malinami i bananami

Składniki:

1 duży banan

1 szklanka malin

1 średnie awokado (miękkie)

1 szklanka jogurtu lub kefiru

 

Opcjonalnie:

1 łyżeczka spiruliny lub pół szklanki ugotowanych płatków owsianych

 

Przygotowanie:

Wszystkie składniki zblendować do uzyskania jednolitej konsystencji.

 

Koktajl z jagodami i twarogiem

 Ten koktajl ma dostarczyć dużych ilości białka przy minimalnych ilościach kalorii.

Składniki:

Pół kostki twarogu chudego lub półtłustego

Szklanka jagód

Szklanka mleka roślinnego lub jogurtu naturalnego (bez cukru)

 

Opcjonalnie:

Zamiast jagód można użyć innych drobnych owoców – jeżyn, borówek lub poziomek.

 

Przygotowanie:

To jeden z prostszych koktajli, przygotowanie i zmiksowanie wszystkich składników nie zajmie więcej niż dwie minuty.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy