Zaloguj się:

lub  
 
 

Wiosenne przesilenie - 4 sposoby na więcej energii

 

autor: Anna Zatwarnicka , opublikowano: 23/03/2022

Wiosenne przesilenie - czym jest? Jest niczym innym jak procesem przestawienia się organizmu z trybu zimowego na wiosenny. Nagle ilość promieni słonecznych znacznie się zwiększyła, produkcja witaminy D ruszyła pełną parą. Przyspieszył nasz metabolizm, a wyjałowiony po zimie organizm nie ma siły za nim nadążyć. Zimą nasza dieta była uboga w świeże warzywa i owoce co znacznie pogorszyło stan naszego organizmu. Oprócz niedoborów składników mineralnych (cynk, żelazo, potas, magnez) mogło dojść, w naszym organizmie, do poważnego spadku poziomu witamin z grupy B oraz witaminy C i D. Trudno więc się dziwić, że wiosną kiedy przyroda budzi się do życia, nam niekoniecznie chce się w ogóle wstawać z łóżka. Co zrobić żeby poprawić swoje samopoczucie i z radością powitać wiosnę? Oto kilka przydatnych wskazówek.

 przesilenie wiosenne

Dobrze się wysypiaj

Sen to nie tylko ilość godzin przespana w ciągu doby. Bardzo wiele słyszy się także o tym aby zadbać o higienę i jakość naszego snu. Przez tę higienę i jakość rozumieć można sposób w jaki przygotowujemy się do snu oraz warunki w jakich śpimy. Nie zapomnij przez 30 minut przed położeniem się do łóżka, dokładnie wywietrzyć pomieszczenie, w którym śpisz. Wietrzenie powoduje wymianę powietrza w pomieszczeniu oraz przewietrzenie pościeli, a w takich warunkach zdecydowanie przyjemniej się śpi. Staraj się zjadać lekką kolację na 2 godziny przed położeniem się do łóżka. Weź relaksującą kąpiel, z ulubionymi zapachowymi olejkami. Leżąc w łóżku, nie patrz w telefon, wyłącz też tv ponieważ migające obrazy widziane przed snem znacznie obniżają jego jakość. Jeśli nie potrafisz zasnąć od razu po tym jak położysz się do łóżka, poczytaj książkę. Staraj się spać minimum 7 godzin.

 

Jedz zdrowiej

Jak wiadomo wiosna obfituje w nowalijki, to doskonały czas na wprowadzenie do zimowej, nudnej diety odrobiny kolorów. O ile zimą nie miałaś zbyt wiele możliwość zjedzenia świeżych warzyw, tak wiosną warzywne stragany aż uginają się pod ciężarem zdrowych, soczystych, świeżutkich rzodkiewek, szpinaku, szczypioru itp. Na śniadanie zamiast kanapek z pasztetem, zaserwuj sobie zdrową sałatkę z nowalijek z jajkiem ugotowanym na twardo. Wiosna jest doskonałym czasem na zorganizowanie domowego ogródka z kiełkami. Kiełki są bardzo zdrowe i świetnie nadają się jako dodatek do niemal każdego dania. Jeśli jesteś szczęśliwą posiadaczką sokowirówki lub wyciskarki wolnoobrotowej, przygotowuj sobie pyszne soki ze świeżych owoców i warzyw. Możesz również zakupić w aptece kompleks odpowiednich witamin i minerałów i rozpocząć ich suplementację. Im szybciej uzupełnisz niedobory witamin i minerałów w organizmie, tym szybciej polepszy się Twoje samopoczucie.

 

Regularnie się ruszaj

Nie od dziś wiadomo, że ruch na świeżym powietrzu dotlenia organizm, a regularna aktywność fizyczna poprawia prawidłowe krążenie krwi. Wydzielane podczas aktywności fizycznej serotoniny i endorfiny, poprawiają nasz nastrój i samopoczucie. Jeśli dotąd jedyną Twoją aktywnością fizyczną było wejście po schodach do mieszkania, czas najwyższy to zmienić. Przez natłok obowiązków i małego wewnętrznego leniuszka, nie chce Ci się po ciężkim dniu ubierać dresu i wychodzić na zewnątrz. Poranny trening również nie wchodzi w grę, z uwagi na konieczność skrócenia snu. Spróbuj jednak raz lub dwa, wygospodarować choć godzinkę na spacer w parku, a zobaczysz jak świetnie się po nim poczujesz. Nie musisz nagle jeździć wyczynowo na rowerze czy biegać na 10 km. Wystarczy zwykły, energiczny spacer pod warunkiem, że będzie on regularnie wykonywany. 

 

Łap promienie słoneczne

Jeśli tylko masz możliwość wystawiaj twarz do słońca. Zimą dzień był krótszy, słońce jeśli świeciło to bardzo niemrawo, trudno się więc dziwić, że wiosną nagły nadmiar słońca może przytłoczyć. Mimo tego postaraj się przebywać na słońcu jak najwięcej w ciągu dnia. Przebywanie na słońcu to nie tylko leżenie na leżaku i zażywanie kąpieli słonecznych, ale również przebywanie w widnych, nasłonecznionych pomieszczeniach. Odsłaniaj rolety w mieszkaniu jak najwcześniej i zasłaniaj je dopiero kiedy na zewnątrz zapanuje mrok. Jeśli pracujesz w słonecznym pomieszczeniu, co jakiś czas wystaw twarz w stronę okna, łap promyczki, produkuj witaminę D :) Jeśli pracujesz w zacienionym pomieszczeniu, lub pomieszczeniu bez okien, postaraj się w trakcie przerwy wyjść na słońce, na zewnątrz choćby na 5 minut. Przebywanie w jasnych, nasłonecznionych pomieszczeniach poprawia znacznie nasz nastrój, wzmaga produkcję serotoniny, dzięki czemu jesteśmy bardziej odporni na stres i poprawia się nasze samopoczucie.

 

Stosując się do tych kilku wskazówek szybko odczujesz przyjemność z nadchodzącej wiosny.

Dodaj komentarz

Komentarze (1)

  • Napisany przez Reddit clomid testosterone, 31/07/2022 10:39am (11 dni temu)

    Türkiye, mobil yazılım dünyasının yeni Hindistan'ı
    olacak! Teknoloji sektöründe ülkelerin ve dev şirketlerin rekabeti tüm hızıyla devam ediyor.
    Teknoloji odaklı yeni ekonomik sistem içerisinde, bilişim
    ve yazılım teknolojileri önemli bir yere sahip. Ülkeler, kendi teknolojik gelişimlerine yatırım yaparken bir yandan da.

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy