Zaloguj się:

lub  
 
 

Jak zacząć biegać po ciąży?

 

autor: Artykuł przygotowany przez specjalistów Grupy Gajda-Med – www.gajdamed.pl, opublikowano: 26/05/2017

Ciąża to okres, kiedy zwykle nieco folgujemy sobie z jedzeniem, odpuszczamy intensywną aktywność fizyczną w trosce o dziecko oraz generalnie skupiamy się na przyjściu na świat malucha. Po porodzie jednak dostrzegamy, że nie wszystkie kilogramy nabyte podczas ciąży spadły, nieraz towarzyszy nam również brak energii, obniżony humor oraz zmęczenie. Cera wygląda na poszarzałą i ziemistą oraz trudno nam wrócić do formy sprzed ciąży. Rozwiązaniem na te problemy może być bieganie. Nie tylko pomoże ono zgubić zbędne  kilogramy, ale także wpłynie na poprawę humoru oraz pomoże zyskać więcej sił do życia. Jak jednak zacząć biegać po ciąży?

bieganie po ciazy

Cztery ważne czynniki:

1. Znajdź motywację

Najtrudniej jest zacząć, jednak dobra motywacja pomoże się zmobilizować. Może to być chęć poprawy sylwetki, zyskania chwili sam na sam poza domem, czy większej energii życiowej. Trzeba pamiętać, że bieganie wyzwala w mózgu endorfiny, czyli hormony szczęścia. Za każdym razem przed wyjściem by pobiegać, trzeba mieć tę motywację przed oczami, nawet dosłownie. Dobrym pomysłem będzie na przykład zawieszenie w przedpokoju motywującej grafiki z zabawnym rysunkiem i hasłem.

 

2. Nie zaczynaj zbyt wcześnie

Ciało kobiety potrzebuje nieco czasu, aby zregenerować się po czasie intensywnych zmian, jakim jest ciąża. Dlatego z bieganiem warto poczekać minimum 8 tygodni, czyli tyle, ile trwa czas połogu. Po tym czasie trzeba również brać uwagę swoje samopoczucie i siły. Każda kobieta przechodzi ten czas indywidualnie. Być może trzeba będzie poczekać jeszcze dłużej. Przygotowaniem do biegania będą długie spacery, na które można wychodzić na przykład z dzieckiem i warto to robić już od kilku dni po porodzie. W ten sposób poprawia się kondycja, a ciało przygotowuje do większego wysiłku.

 

3. Stosuj metodę małych kroków

Nie warto planować od razu biegania na długie dystanse. Na pierwsze razy lepszy będzie 15-minutowy trucht lub szybkie chodzenie. Później, wraz z poprawą kondycji można stopniowo zwiększać ilość przebiegniętych kilometrów. Jeżeli na pierwszy raz wybierzemy się na godzinę biegania, bardzo szybko możemy się zniechęcić do takiej aktywności.

 

4. Przygotuj strój do biegania i akcesoria

Nawet amatorskie bieganie wymaga kupna dobrych butów, dresu czy legginsów. Warto wybierać odzież oddychającą i takie elementy garderoby, które będzie można założyć do biegania “na cebulkę”. Buty powinny być dobrze dopasowane do stopy, z dość grubą podeszwą. Wtedy bez problemu będzie można uprawiać bieganie nie tylko po miękkiej, ale także twardszej powierzchni, takiej jak ścieżka rowerowa. Aby dodatkowo zmotywować się do uprawiania sportu, można zainwestować w opaskę, która pokazuje ilość przebiegniętych kilometrów, wydatek kaloryczny, tętno i kilka innych ciekawych parametrów. Modny i przyjemny dla oka strój do biegania będzie dodatkową motywacją oraz sprawi, że sport kojarzyć się będzie z przyjemnością, którą niewątpliwie stanie się, jak tylko wejdzie nam w krew.

 

By w pełni korzystać z chwil, podczas których uprawiamy sport, warto pamiętać o tym, by znaleźć dla naszego malucha odpowiedzialną i kochająca osobę do opieki. Wtedy mama będzie mogła w zupełności skupić się tylko na swoim treningu. Niektóre kobiety decydują się na bieganie ze specjalnym wózkiem - joggerem. Jest to opcja dobra dla tych, którzy nie maja z kim zostawić malucha na czas treningu. Warto pamietać, że z dzieckiem w wózku można biegać kiedy skończy ono 8 miesięcy. 

 

Artykuł przygotowany przez specjalistów Grupy Gajda-Med – www.gajdamed.pl

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy