Zaloguj się:

lub  
 
 

8 porad na jesienne bieganie

 

autor: Katarzyna Żbikowska-Jusis, opublikowano: 14/09/2017

Jesień zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nią przybywa obowiązków w pracy i w domu. Poza tym dni stają się coraz krótsze, a poranki i wieczory coraz chłodniejsze. Wszystko to sprawia, że wychodzenie na trening staje się coraz większym wyzwaniem. Jeśli jesteś raczej nowicjuszką w biegowej rodzinie możesz zacząć się zastanawiać jak przetrwać tą mniej przyjemną część roku i jak nie przestawać biegać. Szkoda byłoby przecież zaprzepaścić to co już wypracowałeś przez długie tygodnie regularnych  treningów. Uwierz, że bieganie jesienią jest świetne. Podpowiadamy jak zachować motywację na najwyższym poziomie i jak się przygotować do treningów żeby czerpać z nich jak najwięcej korzyści.

bieganie jesienia 2017

Kup sobie odpowiedni strój

Długie legginsy, bielizna termiczna, bluza, lekka kurtka do biegania, czapka lub buff i cienkie rękawiczki to obowiązkowe elementy jesiennej biegowej garderoby. Zainwestuj w dobrej jakości rzeczy, a treningi będą przyjemnością. Pamiętaj żeby w chłodniejsze dni jak najszybciej przebrać się po treningu w suche rzeczy.

Noś odblaski

W ciemne poranki i wieczory twoje bezpieczeństwo na drodze zależy od tego czy cię widać. Nie bagatelizuj tego tematu i zawsze noś odblaski i/ lub odzież z elementami odblaskowymi. Im bardziej się świecisz tym bezpieczniejsza jesteś podczas treningu.

Dołącz do grupy

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś to może czas najwyższy znaleźć w swojej okolicy grupę biegaczy, którzy umawiają się na wspólne treningi. Kiedy pogoda za oknem nie rozpieszcza, dużo łatwiej jest się zmotywować do wyjścia na bieganie jeśli ktoś na nas czeka.

Zapisz się na zawody

Jeśli wraz z nadejściem chłodniejszych dni zaczyna ci brakować motywacji do wychodzenia na trening zapisz się na zawody biegowe. W kalendarzu startów jest ich pełno i na pewno znajdziesz coś dla siebie, nawet jeśli jesteś stosunkowo początkującą zawodniczką. Świadomość, że masz w planie udział w zawodach sprawi, że zasznurujesz buty i pójdziesz biegać nawet jeśli bardzo nie będzie ci się chciało.

Dbaj o zdrową dietę

Koniec lata i początek jesieni to czas kiedy zaczynają nas męczyć infekcje, często dopada słabość i zniechęcenie. Warto wspomóc się zbilansowaną dietą, która zapewni energię przez cały dzień. Jedz jak najmniej przetworzone produkty i urozmaicaj swoje posiłki. Uzupełniaj energię po treningach i nie chodź głodna.

Motywuj się lekturą

W księgarniach nie brakuje książkę o tematyce biegowej. Jeśli chcesz się dodatkowo zmotywować do treningów zapewnij sobie inspirującą lekturę na długie jesienne wieczory. Jeśli to ci pomaga przeglądaj strony internetowe i blogi o bieganiu, czytaj motywujące cytaty i czerp energię do biegania od pozytywnie nastawionych aktywnych ludzi.

Urozmaicaj treningi

Nic nie poprawia motywacji w takim stopniu jak widoczna poprawa formy. Żeby ją uzyskać urozmaicaj swoje treningi. Raz biegaj dłużej i wolniej, innym razem zastosuj na treningu interwały, zrób zabawę biegową, pobiegaj pod górę lub wpleć w swój trening trochę ćwiczeń wzmacniających. Zmieniaj też trasę swoich wybiegań i odkrywaj nowe miejsca.

 

Postaw sobie konkretny cel

Jeśli biegasz już jakiś czas to może warto wznieść swoje bieganie na trochę wyższy poziom? Pomyśl co chciałbyś osiągnąć, zrób plan i działaj. Maraton w przyszłym roku? A może triathlon? A może zainteresował cię bieg z przeszkodami lub bieg górski? Możliwości jest coraz więcej więc na pewno znajdziesz coś dla siebie. Ambitny cel to bardzo skuteczny motywator.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy