Zaloguj się:

lub  
Bursztynowy
 
 

Stres – wróg dobrego samopoczucia i urody!

 

autor: materiały prasowe Orkla Health Poland/ Katarzyna Żbikowska-Jusis, opublikowano: 12/05/2016

Powszechnie wiadomo, że stres negatywnie wpływa na nasze zdrowie. Jednak życie w ciągłym napięciu może skutkować także problemami z wyglądem. Warto więc poznać sprawdzone sposoby na naturalną walkę ze stresem, by cieszyć się zdrowiem, formą i promienną cerą!

Stres jest naturalnym elementem funkcjonowania każdego z nas. To nasza reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który ma motywować nas do działania oraz pobudzać mózg do aktywności. Umiarkowany stres działa mobilizująco i organizm doskonale radzi sobie z nim sam. Jednak obecne, szybkie tempo życia sprawia, że cierpimy na jego nadmiar. Nie każdy wie, że wpływa to także na nasz wygląd. Żyjąc w stresie, możemy doświadczać kłopotów ze skórą, wypadającymi włosami oraz łamliwymi paznokciami.

stres zapobiegaie

Urodowy problem

Długotrwały stres powoduje szereg zmian w naszym wyglądzie, które nie zawsze są z nim kojarzone. Jednym ze skutków ciągłego napięcia są problemy ze skórą. Staje się ona przesuszona, szorstka i szara. Traci jędrność, elastyczność oraz naturalny blask. Często pojawiają się także zmarszczki, przebarwienia oraz stany zapalne skóry. Osoby żyjące w ciągłym napięciu mają problemy z włosami, które nadmiernie wypadają, są przesuszone lub szybciej się przetłuszczają. Ich paznokcie łatwo się łamią, rozdwajają oraz matowieją. Stres często prowadzi także do problemów ze snem, przez co oczy stają się czerwone, podkrążone i opuchnięte. Wszystkie wymienione skutki długotrwałego stresu powodują, że przestajemy wyglądać atrakcyjnie. Co zrobić, by cieszyć się urodą na dłużej? Wystarczy odpowiednio o siebie zadbać! Poniżej zdradzamy 5 porad, dzięki którym pozostaniesz piękna i pełna witalności.

5 sprawdzonych sposobów na redukcję stresu

1. Znajdź czas tylko dla siebie – codziennie

Każdego dnia powinnaś wygospodarować pół godziny tylko dla siebie. Weź gorącą kąpiel lub poczytaj ulubioną książkę. Przejdź się na spacer. Nie spiesz się. Postaraj się w tym czasie nie myśleć o problemach, pracy czy czekających cię obowiązkach. Odpręż się.

 2. Bądź aktywna

Aktywność fizyczna to doskonały sposób na pozbycie się stresu i rozdrażnienia. Jazda na rowerze, bieganie albo nordic- walking? Wybierz ulubiony sport i ciesz się ciałem wolnym od napięcia. Regularna aktywność, najlepiej na świeżym powietrzu to gwarancja świetnej formy – fizycznej i psychicznej. Jeśli jesteś początkująca nie narzucaj sobie od razu trudnego reżimu treningowego, bo nadmierne obciążenie to dodatkowy stres. A przecież sport ma Cię relaksować a nie powodować dodatkowe napięcia.

3. Wspomagaj organizm dietą i suplementami

Zdrowa zbilansowana dieta to gwarancja dobrego samopoczucia każdego dnia. Warto zadbać aby codzienny jadłospis był bogaty w świeże warzywa i owoce a także dostarczał odpowiedniej ilości białka i węglowodanów złożonych. Wszelkie diety eliminacyjne niestety nie służą zdrowiu ani samopoczuciu – jeśli chcesz schudnąć rób to stopniowo nie zmniejszając drastycznie kaloryczności posiłków, bo to jest ogromnym stresem dla organizmu! Poza zbilansowaną dietą warto się suplementować, szczególnie wiosną kiedy organizm potrzebuje substancji odżywczych po zimie a witaminy nie są łatwo dostępne w naturalnej formie.  Jeśli masz trudności z zapanowaniem nad stresem, możesz wspomóc organizm ziołowymi preparatami dostępnymi w aptekach bez recepty

4. Spotykaj się z ludźmi

Czas spędzony w towarzystwie bliskich nam osób jest nieoceniony. Jeśli trapią cię zmartwienia, wyjdź na zakupy z przyjaciółką, zaproś znajomych na kolację, pójdź do kina lub pobaw się z dzieckiem. Zobaczysz, stres na pewno się zmniejszy. Być może rozmowa z kimś bliskim pozwoli spojrzeć na problemy z innej perspektywy.

5.  Odpuść sobie

Pamiętaj, że nie masz wpływu na wszystko co się dzieje. Czasem warto po prostu odpuścić, przeczekać albo zwyczajnie się wypłakać. To też ma kojącą moc i nie trzeba się tego wstydzić. 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy