Zaloguj się:

lub  
 
 

Motywacja do treningu w czasach koronawirusa

 

autor: Katarzyna Żbikowska, trener personalny, opublikowano: 03/04/2020

Biegi, w którym planowałaś wziąć udział - odwołane lub przełożone na odległą przyszłość. W mediach trąbią bez końca „zostań w domu, zostań w domu”, a komunikaty rządowe dotyczące uprawiania sportu na powietrzu są tak niejasne, że już prędzej dotarłaby do Ciebie fizyka kwantowa… Jest też strach i niepewność, niezależnie od odgórnych zaleceń. Pandemia korona wirusa po prostu sprawia, że się boimy - sytuacja jest nowa, wyjątkowa i niepewna. Jak w tym wszystkim trenować, dbać o formę i nadal dążyć do swoich sportowych celów? Przed Tobą przewodnik jak przetrwać ten zwariowany czas i nie stracić najważniejszego - zdrowia i motywacji!

 trening w domu koronawirus

Wyłącz TV

To najprostsze i najzdrowsze co możesz zrobić i to nie tylko dlatego, że siedzenie przed telewizorem sprzyja nabieraniu zapasowych kilogramów. Oglądanie bez końca wiadomości i słuchanie ile osób umarło, ilu jest zakażonych i jakie są narastające problemy w Polsce i na świecie w związku z koronawirusem może cię wpędzić w naprawdę potężny stres. Nie chodzi o to, żebyś zostałą ignorantką, bo najświeższą wiedzę o epidemii należy mieć dla własnego bezpieczeństwa. W zupełności Jenak wystarczy jeśli odsłuchasz wiadomości dwa razy dziennie. Nie musisz się tym zamęczać od rana do wieczora. 

 

Zrób sobie domowy plan treningowy 

To, że zamknięto kluby fitness, sale, baseny i inne miejsca gdzie do tej pory dawałaś sobie wycisk nie znaczy wcale, że masz teraz zamknąć się w domu i „leżeć: narzekając, że nie masz możliwości, motywacji, siły. To prawda, że zdecydowana większość ludzi potrzebuje przysłowiowego bata nad sobą, żeby się ruszyć na trening. Ale jeśli nie masz teraz motywatora w postaci grupy treningowej czy trenera to musisz sama narzucić sobie reżim. Albo załatwić sobie trening online i zapewnić codzienną motywację i monitorowanie postępów. Możliwości naprawdę są tylko trzeba je dostrzec!

 

Zorganizuj przestrzeń 

Nie każdy dysponuje domową siłownią i sprzętem treningowym, to prawda. Jeśli jednak dbanie o formę jest dla Ciebie ważne to może teraz jest niezły czas na to, żeby sobie stworzyć miejsce do treningów - nawet jeśli będzie to mata fitnessowa, którą będziesz rozkładać na środku salonu. Warto oczywiście zaopatrzyć się w podstawowy sprzęt (np. Piłka szwedzka, para hantelków, kettlebell, zestaw gum oporowych). Ale prawda jest taka, ze trening ogólnorozwojowy można zrobić zupełnie bez sprzętu! I zmęczyć się przy nim solidnie! Chcieć to móc.

 

Znajdź czas

Jeśli do tej pory udawało ci się znaleźć czas na dojazd na siłownię i trening to teraz tymbarskiej masz czas na sam trening! Nawet jeśli musisz siedzieć z dzieckiem nad lekcjami i masz pracę zdalną, która trzyma Cię przy komputerze przez kilka godzin dziennie! Zorganizuj sobie godzinę, zaplanuj kiedy poćwiczysz i trzymaj się tego planu. W domu łatwo o rozpraszacze więc dobrze jeśli powiesz swoim domownikom, że od … do … Cię „nie ma” bo jesteś zajęta treningiem. 

 

Zmień swój cel i motywację

Jeśli do tej pory trenowałaś do konkretnej imprezy sportowej, która miała się odbyć wiosną a została właśnie przełożona lub odwołana, nic dziwnego, że możesz czuć spadek motywacji. Warto jednak znaleźć sobie jakiś inny w miarę bliski cel, który będzie dodał Ci siły i energii do treningów. Fajnym pomysłem jest stawianie sobie wyzwań np. w tym tygodniu zrobię x pompek; wytrzymam w sumie x minut w pozycji deski,  zrobię x burpeesów etc. Za wykonane zasaia możesz się nagradzać np. nowym fajnym kosemtykiem (kupionym online ;) lub ciuchem. Pamietaj, że każda motywacja jest dobra. 

 

Trenuj, trenuj

Nie przemęczaj się teraz bardzo mocnym treningami, ale też nie odpuszczaj. To jest czas na utrzymanie formy a nie jej wielkie budowanie. Co nie znaczy, że nie możesz wyrzeźbić tego i owego ćwicząc więcej w zaciszu własnego domu :) Pamiętaj, że biegania nie da się kompletnie zastąpić żadnym innym sportem. Ale można zastąpić wysiłek cardio tak, aby nie stracić zupełnie konycji, co pozwoli późniejsze szybciej wrócić do mocniejszych treningów biegowych. To czy będziesz biegać sobie samotnie w mało uczęszczanych miejscach, czy zdecydujesz się jednak w ogóle nie ruszać poza dom pozostawiam Twojej własnej decyzji, wedle potrzeb i przekonań. Weź sobie tylko do serca, że chcieć to móc i jeśli zależy Ci na formie to znajdziesz zawsze więcej rozwiązań niż wymówek. 

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy