Zaloguj się:

lub  
 
 

Motywacja do biegania - 3 sposoby na utrzymanie jej na wysokim poziomie.

 

autor: Katarzyna Żbikowska; trener personalny, biegaczka, triathlonistka, autorka książki "Kobieta w biegu", opublikowano: 10/02/2020

Wraz z nadejściem Nowego Roku obiecywałaś sobie, że będzies regularnie trenować, trzymać dietę i ćwiczyć dodatkowo na siłowni a tymczasem już w połowie lutego fiasko? Dni są ciągle na krótkie a ty nie masz siły na nic i łapiesz się na tym, że z zaplanowanych 4 treningów udaje ci się zrobić dwa... albo wcale. Forma stoi w miejscu i wszystkiego ci się odechciewa... Jesli taki scenariusz jest Ci znany aż za dobrze to cas na realne zmiany!

Zmotywuj się od nowa i utrzymaj motywację. Dopasuj trening do swojego stylu zycia i ciesz się aktywnością przez cały rok, niezależnie od pogody za oknem i... ilości obowiązków, które nie mogą poczekać. Jak to zrobić?

 motywacja do biegania do cwicze

1. Skup się na tym co chcesz, a nie co musisz. 

Przymus słabo działa na długoterminową motywację. Możesz zmusić się do czegoś raz czy dwa, ale jeśli to nie sprawia Ci żadnej frajdy i nie daje satysfakcji to znak, że musisz coś zmienić. Może wcale nie chcesz wystartować w tym półmaratonie? Może zapisałaś się tylko dlatego, że zrobili to znajomi, a Tobie tak naprawdę nie zależy? Żby znaleźć w sobie chęć i motywację do przekraczaia strefy komfortu ważne jest żeby ta motywacja pochodziła ze środka, od Ciebie. Dlatego przede wszystkim musisz naprawdę tego chcieć. Chcieć to móc i jest w tym bardzo dużo prawdy. Zatem - zweryfikuj swoje cele i upewnij się, że to Ty narządzsz swoim życiem i że stawiasz przed sobą cele zgodne z twoim wewnętrznym "ja".

 

2. Dopasuj godziny treningów do swojego planu dnia i możiwości.

Być może założyłaś sobie że będziesz trenować wcześnie rano, a tymczasem nie lubisz wstawać przed świtem i na dodatek chodzisz późno spać? Nie dziw się, że rano kiedy dzwoni budzik po prostu go wyłączasz i odpuszczasz sobie bieganie! Może lepiej zabrać ze sobą torbę z ubraniem do pracy i pobiegać przed powrotem do domu. A jesli w tygodniu brakuje czasu to może uda Ci się zorganiować czas tylko jednego dnia i do tego biegać po prostu w weekendy? A może zawozisz dzici na jakieś zajęcia i czekasz godzinę czy 40 minut pod salą? To może być dobry moment na trening. Nie zawsze da sie książkowo ustawić grafik biegania - trzeba pomyśleć jak można dopasować treningi do Twojego stylu życia, a nie na odwrót.

 

3. Trenuj w towarzystwie.

Jeśli Twoim problemem jest nie tyle brak czasu, co brak chęci i zwykłe lenistwo to czas najwyższy zorganizować sobie czas treningów tak, żeby Ci się one bardziej podobały! Nic nie działa lepiej niż trenig zorganizowany - jak już na niego pójdziesz to go zrobisz! jest mnóstwo grup biegowych - tych formalnych i tych mniej formalnych. Prawda jest jednak taka, że ludzie biegają coraz więcej i stnieje duża szansa, że uda Ci się znaleźć odpowienie towarzystwo, dopasowane do twoich możliwości. Już jeden trenig w grupie w tygodniu powinien Cię zmotywować do tego, żeby ruszać się regularnie. Będzie to też urozmaicenie w tygodniu i szansa na nowe znajomości i przjaźnie. 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy