Zaloguj się:

lub  
BIEG FABRYKANTA
 
 

Zacznij biegać na wiosnę!

 

autor: Katarzyna Żbikowska, trener personalny, opublikowano: 20/03/2018

Zaczyna się najpiękniejsza pora roku. Może jeszcze nie do końca to widać (i czuć), ale już niebawem przyroda zacznie budzić się do życia. A w w Tobie rodzi się nadzieja, że wreszcie uda ci się zrealizować te wszystkie piękne plany. Co roku obiecujesz sobie, że tym razem na wiosnę zrobisz wreszcie coś dla siebie, zaczniesz się ruszać, zmienisz dietę na lżejszą i może schudniesz te kilka nadprogramowych kilogramów. Czas najwyższy to zrobić i nie czekać do kolejnego roku!

zacznij biegac wiosna 2018

Sposób na energię

Wiosna zaczyna się kapryśną pogodą, która jednego dnia wprost wyciąga cię z domu, a następnego nie zachęca w ogóle do wyglądania za okno.  W tak zmienną aurę bywa ciężko się zmobilizować do działania i wysiłku. Do tego przesilenie wiosenne powoduje, że jakoś brakuje siły i wszystko zdaje się przychodzić trudniej. Jest na to jednak sposób – skup się na zmianie diety na zdrowszą, śpij więcej  i wychodź na dwór a zobaczysz jak szybko wróci ci energia do działania. Jeśli dotychczas nie byłaś aktywna i zimę przesiedziałaś w domu zacznij od regularnych spacerów. Umów się sama ze sobą, że trenujesz co drugi dzień lub np. przynajmniej 3 razy w tygodniu w określone dni. Ubierz się wygodnie w sportowe ciuchy i ruszaj przed siebie.

Jak zacząć biegać?

Maszeruj żwawym tempem i głęboko oddychaj. Po mniej więcej dwóch tygodniach regularnych marszów zacznij trochę przyspieszać – włącz do treningu krótkie odcinki w truchcie. Na początek naprawdę wystarczy choćby pół minuty truchtu. Później przerwa na marsz i znów powrót do truchtu. Z czasem wydłużaj odcinki biegowe np. do 1 minuty. Niech każdy trening trwa np. umowne 30 minut. Zagospodaruj ten czas najlepiej jak możesz i dopasuj poziom wysiłku do swoich możliwości. Nie może się nie udać. Zanim nadejdzie lato będziesz biegała już całe 30 minut a jeśli wcześniej byłaś aktywna w jakiś inny sposób progres może przyjść o wiele wcześniej.

Śpij więcej

Na przedwiośniu i początku wiosny kiedy organizm jest osłabiony po wielu miesiącach zimy potrzebujesz więcej snu. Nie walcz z naturą i po prostu kładź się wcześniej, albo jeśli możesz, nie zrywaj przed świtem. Nie obiecuj sobie, że będziesz biegała o 5 rano jeśli kładziesz się koło północy. Wyspana na pewno będziesz miała więcej energii do działania i przygoda z bieganiem również okaże się prostsza. Jeśli masz kłopoty ze snem wieczorem wybierz się na spacer albo zrób sobie relaksującą kąpiel.

Jedz zdrowo

Na pewno słyszałaś to setki razy - zrezygnuj ze słodyczy i fast foodów. Łatwo powiedzieć trudniej zrobić? Wcale nie – wszystko jest kwestią dobrego planu i przygotowania. Szykuj sobie zdrowe posiłki i jedz regularnie tak, aby nie chodzić głodną a zobaczysz, że wcale nie musisz podjadać w pracy ciastek, pączków ani frytek w drodze do domu. Zdrowe odżywianie wcale nie jest trudne. Kupuj jak najmniej przetworzone produkty i miej urozmaicony jadłospis. Nie odmawiaj sobie produktów, które choć kaloryczne to mają dużo składników odżywczych (np. masło, awokado, czerwone mięso, ser żółty). Pozbawiając się tych składników w diecie bardzo często czujemy głód i w rezultacie częściej sięgamy po niezdrowe przekąski. Zdecydowanie lepiej zjeść stek z sałatką niż paczkę ciastek – nawet jeśli kalorycznie wyjdzie to podobnie. Naucz się dokonywać dobrych wyborów żywieniowych.

Zmotywuj się

Jeśli nadal brak ci motywacji do regularnych treningów i odmawiania sobie frytek znajdź sobie jakiś cel. Obojętne czy będzie to zakup nowego kostiumu kąpielowego latem (w mniejszym rozmiarze) czy zapisanie się na twoje pierwsze zawody sportowe – ważne żebyś TO czuła, chciała tego i żeby dążenie do tego celu wywoływało u Ciebie pozytywne emocje. Pamiętaj, że dbanie o formę nie powinno być przykrym obowiązkiem. Powinno stać się stylem życia, który lubisz.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy