Zaloguj się:

lub  
grand prix
 
 

Zacznij biegać – 5 skutecznych sposobów na sukces!

 

autor: Katarzyna Żbikowska, trener personalny, opublikowano: 17/05/2018

Jeśli od miesięcy obiecujesz sobie, że zaczniesz biegać ale ciągle jeszcze nie udało ci się ruszyć czterech liter to czytaj dalej. Możesz wierzyć, że nie jesteś osamotniona – mnóstwo kobiet bardzo by chciało „coś ze sobą zrobić”, ale wciąż brakuje im motywacji. Tymczasem sprawa wcale nie jest tak skomplikowana jak może się wydawać. Być może po prostu źle podchodzisz do tematu i myślisz, że żeby zostać biegaczką potrzeba mnóstwa czasu, energii i trudu. Nic bardziej mylnego!

zacznij biegac teraz

ZACZNIJ OD RAZU

Po pierwsze jeśli chcesz zacząć się ruszać zrób to DZIŚ. Nie jutro, nie pojutrze, nie od poniedziałku i nie w najbliższy weekend. Dzisiaj – to najlepszy dzień na dobry start. To dzisiaj masz motywację, dzisiaj tego chcesz więc przemień chęci w działanie i po prostu wyjdź z domu. Naprawdę nie potrzebujesz ani skomplikowanego sprzętu ani góry czasu po to żeby zrobić pierwszy biegowy krok. Wyjdź nawet na 10 minut marszu przeplatanego truchtem. Brawo – to już jest trening.

POWTARZAJ

Udało Ci się wyjść na te 10 minut? Następnego dnia wyjdź znowu. Albo wychodź co drugi dzień. Grunt żeby te pare, paręnaście minut na stałe wpisało się w Twój codzienny grafik. Nie ma znaczenia czy zrobisz to rano przed wyjściem do pracy, czy zaraz po powrocie czy tez wieczorem kiedy skończysz już wszystkie obowiązki.

ODPUŚĆ SOBE

Ale nie trening. Odpuść sobie perfekcjonizm – nie próbuj biec szybciej tylko dlatego, że twoja koleżanka biega lepiej; nie zmuszaj się do ciężkiego treningu jeśli czujesz się zmęczona, jest upalny dzień i każdy krok jest dla Ciebie wyzwaniem na miarę zdobycia Mt Everestu. Bądź dla siebie dobra i słuchaj swojego ciała. Zmuś się (zmotywuj) jedynie do wyjścia na trening. Resztę rób pod dyktando swojego ciała. Truchtaj jeśli masz ochotę, przyspiesz jeśli przyjdzie Ci chęć. Na początku biegowej drogi trening powinien po prostu się odbyć. Każdy krok to wielki sukces.

DOŁĄCZ DO INNYCH

Jeśli już opanujesz pierwsze biegowe kroki i jesteś w stanie biec przez co najmniej 30 minut poszukaj biegowej grupy w swojej okolicy. Lub umawiaj się z koleżanką. Towarzystwo bardzo motywuje – szczególnie w te dni kiedy pogoda się zepsuje i np. pada deszcz lub odwrotnie – kiedy żar leje się z nieba i jedyne na co masz chęć to chłodny napój w cieniu drzew.

STWÓRZ SWÓJ SYSTEM NAGRÓD

Umów się sama ze sobą, że każdy trening to np. punkt a określona liczba punktów to np. wyjście na masaż, do kosmetyczki czy np. nowy sportowy ciuch. Możesz też wypłacać sobie np. 5 zł za każdy wykonany trening z założeniem, że uzbieraną kwotę wydasz na własne przyjemności. Możesz tez zapisać się na jakieś zawody i to udział w nich będzie twoją wisienką na torcie. Cokolwiek Cię motywuje jest świetnym pomysłem. Byle iść do przodu i nie odpuszczać!

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy