Zaloguj się:

lub  
Bursztynowy
 
 

Biegaczka w natłoku obowiązków

 

autor: Urszula Religioni, coach zdrowia, life coach, opublikowano: 01/10/2015

Niejedna z nas na pewno musiała się zmierzyć z sytuacją, w której w natłoku obowiązków trudno było znaleźć czas na bieganie. Poranna krzątanina, dojazd do pracy, 8-10 godzin spędzonych przy biurku, powrót, odbieranie dzieci ze szkół, przygotowywanie posiłków, wspólna kolacja, sprzątanie, pomoc w lekcjach, przygotowania na kolejny dzień.. Na sen zostaje często ledwie 6 godzin. A co z hobby, czytaniem książek, spotkaniami ze znajomymi, czy po prostu relaksem z filiżanką herbaty? I kiedy znaleźć czas na bieganie tak, aby nie było ono kolejnym zadaniem do wykonania z głową pełną myśli o tym, co jeszcze trzeba zrobić?

bieganie brak czasu

Biegnij do pracy, z pracy do domu lub wybiegnij gdzieś w przerwie na lunch

Obecnie wiele firm promując zdrowy styl życia oferuje swoim pracownikom dopłaty za pokonanie drogi do pracy pieszo lub na rowerze. Dlaczego więc nie przebiec tego dystansu? Standardem stają się również prysznice oraz wygodne garderoby dla pracowników, gdzie spokojnie można przygotować się do pracy.

Zasypiaj w dresie

Ile z nas obiecywało sobie, że pobiega rano choć 20 min, a po usłyszeniu budzika plany uległy natychmiastowej modyfikacji? Dobrym motywatorem, głównie dla osób początkujących może być budzenie się już w odpowiednim stroju. Wystarczy wyskoczyć z łóżka, założyć buty i ruszać przed siebie!

Biegnij załatwić swoje sprawy

Wiele czasu zajmują nam codzienne zobowiązania. Zamiast jednak podjeżdżać do poczty, urzędów czy banku, tracąc często czas podczas stania w korkach czy szukając miejsca do zaparkowania, przeznacz ten czas na bieganie.

Z góry zaplanuj czas na bieganie

Niech czas na bieganie będzie takim samym priorytetem jak np. praca. Wyznacz na bieganie (przynajmniej na początku) konkretne dni i godziny. Inne obowiązki dostosuj do biegania. Jeśli cokolwiek się opóźni – nie rezygnuj. Lepiej przebiec 3 km niż wcale.

Jeśli opiekujesz się małym dzieckiem, kup specjalny wózek z którym możesz biegać, a na pewno oboje z dzieckiem będziecie przeszczęśliwi!

Wyeliminuj zjadacze czasu

Znajdź w swojej codzienności czynności, które wykonywane są mało efektywnie. Może dużo czasu zajmuje Ci poranne wyjście z domu i warto przygotować ubiór i posiłki poprzedniego dnia, dzięki czemu będziesz mogła wygospodarować rano 30 min na bieganie? A może masz nawyk włączania telewizora po powrocie z pracy, wmawiając sobie, że w ten sposób odpoczywasz? Może zostajesz po godzinach w pracy dlatego, że sporo czasu zajęło co bezcelowe surfowanie po Internecie?

Przeanalizuj, w jaki sposób wykorzystujesz czas. Narysuj zegar i zaznacz na tarczy co robisz w ciągu 12 godzin (np. od 7.00 do 19.00). W których godzinach nie możesz przypisać żadnej czynności i czas wydaje się „przeciekać” między palcami? Co zmienisz? Co postanawiasz? Co zrobisz już dziś?

 

Powodzenia!

 

Urszula Religioni, coach zdrowia, life coach

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy