Zaloguj się:

lub  
POZNAN
 
 

Aktywność w ciąży

 

autor: Katarzyna Żbikowska-Jusis, opublikowano: 26/05/2016

Wiele kobiet kiedy tylko dowiaduje się, że są w ciąży porzuca aktywność fizyczną. W dalszym ciagu pokutuje bowiem przekonanie, że w stanie "odmiennym" lepiej odpoczywać / nie przemęczać się / oszczędzać się / dużo leżeć itd. itp. Słyszymy to od naszych mam, babć, koleżanek a także, niestety, bardzo często od lekarzy, którzy być może dla własnego bezpieczeństwa wolą zabronić kobiecie ćwiczyć niż dać jej "zielone światło" na aktywność. Tymczasem umiarkowany i odpowiednio dobrany wysiłek fizyczny jest nie tylko nieszkodliwy dla nienarodzonego dziecka, ale przynosi bardzo wiele korzyści - i mamie i dziecku.

aktywna ciaza

Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży?

  • Regularna aktywność fizyczna w ciąży pomaga lepiej dotlenić ciało (jak również dziecko). Warto przynajmniej część treningów wykonywać na świeżym powietrzu. Może to być marsz lub bieg (jeśli przyszła mama jest przyzwyczajona do biegania). 
  • Ruch pomaga zachować dobry nastrój. W okresie ciąży kobieta poddana jest istnej burzy hormonów. Dużo łatwiej nad tym zapanować kiedy zapewnimy sobie odpowiednią dawkę endorfin, a jak wiadomo wydzielają się one w dużych ilościach podczas wysiłku fizycznego:)
  • W ciąży zmienia się nasze ciało - to oczywiste, że kształty robią się bardziej zaokrąglone, przybywa tkanki tłuszczowej i kilogramów. Dla wielu kobiet, szczególnie tych aktywnych przed ciążą, taka sytuacja może być niezwykle stresująca. Regularny wysilek fizyczny w trakcie ciąży pozwoli utrzymać formę w tym okresie i sprawi, że przyszła mama będzie się lepiej czuła we własnym ciele. 
  • Ćwiczenia z obciążeniem (odpowiednio dobranym) w ciąży to świetne przygotowanie do trudów macierzyństwa. W końcu noworodek waży kilka kilogramów i ktoś go musi nosić:)
  • Kobieta, która regularnie uprawia sport, rownież w czasie ciąży ma większe szanse na łatwiejszy poród. Sprawne cialo jest dużym ułatwieniem. Nie jest to oczywiście żadna reguła, ale lepiej być silnym i wysportowanym niż słabym i bez formy. 
  • Niektóre badania dowodzą, że dzieci kobiet, które były aktywne w ciąży są bardziej aktywne niż ich równieśnicy. Czyli miłość do sportu przekazuje się w genach:)

Złota zasada: zawsze przed podjęciem ćwiczeń należy poradzić się lekarza prowadzącego ciążę. Ważne, żeby lekarz, któremu zaufamy miał odpowiednią wiedzę i kompetencje:)

Zobaczcie koniecznie rozmowę z Magdą i trenerką fitness, które polecają aktywność w ciąży. Film dostępny dzięki www.mamaisport.pl  

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy