Zaloguj się:

lub  
 
 

5 najczęstszych błędów popełnianych w czasie treningu na bieżni elektrycznej

 

opublikowano: 23/08/2019

Wiele osób wychodząc na siłownię, największą uwagę zwraca na swój wygląd. Jednak dobrze dopasowany strój to nie wszystko! Oczywiście warto posiadać dobre obuwie czy też odzież z odpowiedniego materiału, ale często podczas przygotowań zapominamy o samym treningu. Złe wykonywanie ćwiczeń może przysporzyć wiele problemów. Dlatego też przedstawiamy 5 najczęstszych błędów popełnianych na bieżni elektrycznej!

5 najczestszych bledow popelnianych w czasie treningu na biezni elektrycznej

1.Brak rozgrzewki

Pierwszym i podstawowym błędem popełnianym nie tylko przez osoby trenujące na bieżni, ale także innym sprzęcie czy samodzielnie w domu, jest brak rozgrzewki. Niektórzy uważają, że odbiera im ona całą energię przeznaczoną na trening. Inni twierdzą, że jest to zupełnie niepotrzebne i lepiej przejść do prawdziwych ćwiczeń. Rozgrzewka służy przygotowaniu organizmu do czekającego go wysiłku. Dzięki temu pobudzamy układ nerwowo-mięśniowy, przez co zwiększa się nasza wytrzymałość. Te kilka minut pomoże nam uniknąć kontuzji. W przyszłości będziemy za to wdzięczni. 


2.Zbyt późne włączanie bieżni elektrycznej

Większość z nas pewne czynności wykonuje automatycznie, a jedną z nich jest wejście na nieruchomą taśmę. Następnie dopiero po chwili ustawiamy niską prędkość, a po chwili ją zwiększamy. W efekcie organizm doznaje szoku, co zmniejsza efektywność treningu. Zdarza się również, że wskakujemy na rozpędzoną bieżnię elektryczną, modląc się o brak upadku. To skrajna nieodpowiedzialność, która może prowadzić do poważnego wypadku i kontuzji. Jak prawidłowo powinniśmy wejść na bieżnię? Po pierwsze powinniśmy włączyć niewielką prędkość bieżni. Następnie należy stanąć na krawędziach urządzenia tak, aby nie dotykać taśmy, a jednocześnie utrzymywać stabilność. Na końcu wystarczy po prostu spokojnie wejść na bieżnię. 


3.Niewłaściwa postawa na bieżni elektrycznej

Nie ulega wątpliwości, że bieżnie elektryczne, takie jak: https://prosportowy.pl/16-bieznie-elektryczne, gwarantują nam bezpieczeństwo pod względem niezmieniającej się nawierzchni. Cały czas biegniemy po płaskim podłożu bez dziur czy innych uszkodzeń. Mimo to wykonując taki trening, przybieramy często nienaturalną postawę. Jedni nachylają się za bardzo do przodu, garbiąc się, inni biegną niejako bokiem. Jeśli ktoś nieprawidłowo dopasuje prędkość do swoich przyzwyczajeń czy preferencji, może również odchylać się w tył. Możliwości jest wiele, a jedyna poprawna postawa to ta sama, którą przybieramy podczas normalnego biegu.
Dodatkowo należy zwrócić uwagę, aby nie łapać się za drążki oraz prawidłowo stawiać stopy. Pięty powinny zawsze dotykać podłoża. Z kolei trzymanie się poręczy sprzyja złej postawie biegacza. Należy być wyprostowanym, nie unosić barków oraz unieść lekko głowę.


4.Zbyt szybki trening na bieżni elektrycznej

Może się również zdarzyć, że w ferworze pozytywnych emocji i motywacji do ćwiczeń chcemy biec jak najszybciej i jak najdalej. Jednak nie jest powiedziane, że zagwarantuje nam to spektakularny sukces. Okazuje się, że przeciążenie organizmu może wykluczyć nas z dalszych treningów na długi czas. Eksperci zalecają, aby początkujący biegacze starali się jak najbardziej wydłużyć trening. Na początku najważniejsze nie jest jak najszybsze dotarcie do celu, ale w ogóle jego osiągnięcie. Jeśli postanowimy, że tego dnia przebiegniemy 5 km, a jednocześnie przez pierwszych kilkaset metrów pobiegniemy ponad własne możliwości, nie dobiegniemy do mety lub to zrobimy, ale jakim kosztem. Dostosujmy tempo do swojego organizmu, doświadczenia, a także dystansu.

 

5.Dostosuj tempo do swoich naturalnych kroków

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że istnieją dwa rodzaje bieżni. Jaka jest różnica między bieżnią elektryczną a magnetyczną? Pierwszą z nich zasila prąd elektryczny, a my możemy dopasować za pomocą przycisków prędkość oraz nachylenie. W efekcie zdarza się, że jesteśmy zmuszeni do wykonywania drobnych, częstych kroków lub zbyt długich. Dlatego warto skupić się na podpowiedziach przekazywanych przez własny organizm. Czujesz, że prędkość jest za duża? Zwolnij.  Za mała? Przyspiesz. Z kolei bieżnia magnetyczna uruchamiana jest siłą naszych mięśni. Jeśli mamy mniej siły, nie pobiegniemy szybciej niż pozwala na to organizm. Jednak początkujący biegacz może mieć problemy z utrzymaniem odpowiedniej prędkości. 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy