Zaloguj się:

lub  
Poznań
 
 

Jak schudnąć? Sposoby na niższą wagę w 2022 roku!

 

autor: Anna Zatwarnicka , opublikowano: 09/02/2022

Po Nowym Roku określiłaś już postanowienia i cele jakie chcesz osiągnąć. Jednym z nich jest utrata wagi i rozpoczęcie prowadzenia zdrowego trybu życia. Plan jest, czas na realizację! W głowie masz mnóstwo pomysłów i wiedzy, którą niewątpliwie zgromadziłaś przygotowując się do realizacji swojego planu. Nie wiesz jednak od czego zacząć i jakim schematem podążyć, aby się nie zniechęcić i czerpać przyjemność z nowego trybu życia. Oto kilka cennych rad, które pomogą Ci wytrwać w postanowieniu.

jakschudnac

Zmniejsz porcje posiłku

Słyszy się, że należy jeść częściej ale mniejsze porcje. Jest to słuszna rada, należy jednak pamiętać, że posiłek jaki spożywamy musi zawierać zdrowe, nieprzetworzone składniki. Eksperci potwierdzają, że możemy jeść nawet 5 czy 6 razy dziennie, ale nie może to być zupka chińska czy cheesburger :) Zastanawiasz się pewnie jak w ciągu Twojego zabieganego dnia masz znaleźć czas na 5 posiłków. Otóż na wszystko znajdzie się sposób, wystarczy chcieć. Każdy posiłek można zaplanować i spakować tak, aby można było go zjeść w dowolnej chwili. Jeśli czujesz głód zjedz banana, wypij jogurt, zjedz wcześniej przygotowaną małą sałatkę lub po prostu kanapkę. W drodze na ważne spotkanie, w aucie, w autobusie czy idąc spacerem, każdy posiłek można przygotować pod swój rytm dnia, kluczowe jest jednak zaplanowanie posiłku z wyprzedzeniem. Jeśli myślisz „no ale przecież małym śniadaniem to ja się nie najem” oszukaj troszkę swój żołądek. Przed posiłkiem wypij szklankę niegazowanej wody, która wypełni Twój żołądek i spowoduje uczucie sytości po zjedzeniu niewielkiej ilości posiłku. Do każdego posiłku dodaj porcję świeżych lub gotowanych warzyw, są pełne witamin i cennych składników, a są przy tym niskokaloryczne i gwarantują uczucie sytości. 

 

Korzystaj z mniejszych talerzy

Niektórzy twierdzą, że wpływ na jakość posiłku i to jaką jego porcję zjemy ma wpływ nawet kolor talerza, z którego jemy posiłek. To zagadnienie z zakresu psychologii spożywania posiłków, jeśli chcesz przyjrzyj się temu zagadnieniu. Żadne wiarygodne badania nie potwierdziły skuteczności jedzenia na mniejszych talerzach podczas diety. Niemniej jednak zmniejszenie talerza ma istotny wpływ na wielkość nakładanej na niego porcji posiłku. Warto jednak zwrócić uwagę na to nie ile, ale co nakładamy na talerz. Co z tego, że porcja będzie mniejsza jeśli zawiera mnóstwo kalorii i węglowodanów. Przygotowywanie jedzenia z dużą ilością warzyw zdecydowanie poprawi jakość naszych posiłków, warzywa zapełnią żołądek, a popicie posiłku dużą ilością niegazowanej wody sprawi, że unikniemy podjadania.

 

Podjadaj zdrowo

Jeśli po zjedzeniu posiłku masz ochotę na jakąś przekąskę, pamiętaj aby było to coś zdrowego! Miej przy sobie mix orzechów, garść suszonych owoców lub banana czy jabłko. Takie przekąski można zabrać z sobą wszędzie, ich zjedzenie nie wymaga specjalnego przygotowania i w każdej chwili możemy zaspokoić potrzebę przegryzienia czegoś w pracy, na spacerze czy w domu. Staraj się nie jeść przed telewizorem, jeśli już podjadasz, skup się na jedzeniu, nie dekoncentruj się innymi czynnościami. Skoncentrowana szybciej poczujesz sytość niż kiedy jesz w pośpiechu zamyślona i zajęta czymś innym niż jedzenie, ponieważ zwyczajnie Twój zdekoncentrowany organizm nie rejestruje uczucia sytości tak jak w przypadku spokojnego, niczym nie zmąconego posiłku. 

 

Nie głódź się

Wydawać by się mogło, że głodówka powinna być najlepszym sposobem na utratę wagi. Przecież wtedy nie przyjmuję węglowodanów i powinnam chudnąć w oczach. Otóż niestety tak nie jest, organizm głodzony uczy się magazynowania na wypadek kolejnej głodówki. Efekt jest taki, że z każdego posiłku „odłoży” więcej w boczki i pupę niż gdybyś dany posiłek zjadła nie robiąc głodówek. Ponadto w większości przypadków głodówka kończy się napadem obżarstwa. Jednodniowa głodówka jest dobrym pomysłem jeśli chcemy się pozbyć toksyn z organizmu. Wówczas przez cały dzień przyjmujemy płyny w postaci czystej wody, herbatek owocowych lub ziółek, nasz organizm pozbywa się toksyn, a układ pokarmowy odpoczywa od trawienia po przejedzeniu. 

 

Wybieraj sycące produkty

Wiadomo, że każda dieta powinna być zbilansowana, warto jednak każdy posiłek wzbogacić o białko i węglowodany złożone. Dzięki temu szybko i na dłużej zapewnimy sobie uczucie sytości i nie będziemy miały potrzeby podjadania między posiłkami. Nie zapominajmy również o produktach pełnoziarnistych, które dzięki wysokiej zawartości błonnika wspomagają układ pokarmowy, regulują trawienie i powodują, że przed dłuższy czas po posiłku nie odczuwamy głodu.

 

Nie zapominaj o ruchu 

Każda porcja ruchu w ciągu dnia jest wskazana jeśli próbujemy zrzucić kilka nadliczbowych kilogramów. Jeśli pogoda za oknem nie sprzyja lub po prostu nie lubisz biegać czy wykonywać innej aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, zapisz się na siłownię lub poruszaj się w domu. Wykonywanie codziennych czynności domowych można urozmaicić ćwiczeniami. W internecie na pewno znajdziesz filmy, choćby świeżo upieczonych mam, które instruują jak ćwiczyć wykonując domowe obowiązki. Ruch i aktywność fizyczna to nie tylko bieganie, ćwiczenia na siłowni czy aerobic. Dzienną dawkę ruchu możesz sobie zapewnić np. wybierając schody zamiast windy, wydłużając trasę spaceru z psem czy odstawiając samochód na rzecz spaceru do pracy jeśli pracujesz blisko miejsca zamieszkania. 

 

Pamiętaj aby w dążeniu do celu nie zniechęcać się, nie stawiać sobie poprzeczki zbyt wysoko i nie rezygnować po ewentualnych porażkach. Cel zdobywany małymi kroczkami i nagradzanie siebie za drobne sukcesy cieszy bardziej niż zacięta walka o efekty.

Dodaj komentarz

Komentarze (4)

  • Napisany przez TÜRKĠYE DEKĠ ULUSAL GAZETELERĠN HABER FOTOĞRAFI, 21/09/2022 6:21am (7 dni temu)

    Kaçık Porno. Dünyanın En Kötü İnsanı Amazon Prime Video'dan İzleyebileceğiniz 10 Türk Filmi Avatar:
    The Way of Water (2022) Türkçe Altyazılı Fragman.

  • Napisany przez uyuyor squirting seçme thai hard, 15/09/2022 3:35pm (13 dni temu)

    Yaşlı üvey kızını siken dede; tavşan kostümlü üvey
    anne babasi givi sikenvtürkce alt yazili; helping stepson; got siktirme;
    olumcul; okul tuvaleti gizli çekim sex; dürüst bir; kızıl saç porn; jessica simpson; kız kardeşini uyurken siken videosunu izle; turbanliyi sirayla siktiler; uyurken siken kaynanasini gizli
    cekim; sex.

  • Napisany przez spank Koreli mükemmel family Brezilya, 04/09/2022 9:06pm (23 dni temu)

    Üvey kızlarını değiştirip siktiler porn videos.
    16:08 slurp freak Cherry Lixxx bbw chocolate fucks bbc k.
    06:50 Lucky dude eats and fucks both holes of Denice K from behind.

    11:06 Katie K JOI. 05:05 S u g a r S p a r k l e.
    06:58 Kim K sucking a big cock deep throat blowjob
    so good.

  • Napisany przez Czy przechowujesz levothyroxine w lodówce, 10/08/2022 6:53pm (2 miesiące temu)

    Have you ever considered writing an e-book or guest authoring on other blogs?
    I have a blog centered on the same information you discuss and would
    love to have you share some stories/information. I know my viewers would value your work.
    If you are even remotely interested, feel free to send me an email.

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy