Zaloguj się:

lub  
Poznań
 
 

Bieganie na odchudzanie

 

autor: Anna Zatwarnicka, opublikowano: 25/11/2021

Wiele pań marzy o idealnej sylwetce na lato. Powszechnie wiadomo, że jesień jest idealnym momentem na rozpoczęcie walki o utratę kilogramów. Sposobów na osiągnięcie idealnej wagi jest wiele, jednym z nich jest bieganie. Dlaczego właśnie bieganie? Jest ogólnodostępne, nie wymaga kosztownych przygotowań i drogiego sprzętu, biegać możemy wszędzie, strój do biegania każda z kobiet ma w swojej szafie i nie musi na starcie inwestować w drogie treningowe ubrania. Jak więc biegać aby uzyskać najlepszy efekt?

 bieganie na odchudzanie

Odpowiednie podejście to podstawa

Początki na pewno nie będą łatwe, jeśli do tej pory z bieganiem nie miałaś zbyt dużo wspólnego pierwsze biegowe treningi będą wyczerpujące. Najważniejsze to nie zrażać się po pierwszych przebieżkach. Nastaw się psychicznie, miej świadomość tego, że Twoje ciało musi przestawić nie na aktywniejszy tryb. Na początku sama rozgrzewka przed bieganiem mocno Cię zmęczy, ale nie rezygnuj. Nadmiar kilogramów odkładał Ci się latami, więc nie pozbędziesz się go w miesiąc. Miej świadomość tego, że pierwsze treningi nie dadzą efektu. Konsekwentnie i powoli dąż do upragnionego celu, stopniowo przyzwyczajaj swoje ciao do biegania, nie wybieraj się od razu na 3 kilometrowy bieg bo zrobisz sobie krzywdę i mocno się zniechęcisz. Bieganie można pokochać i uznać za nieodłączny element dnia.

 

Stwórz plan treningowy

Przygotowując się do treningów biegowych na pewno sporo czytasz, a nadmiar tej wiedzy może nieźle przestraszyć. Usiądź spokojnie i ustal swój plan treningowy. Przede wszystkim pamiętaj o rozgrzewce. Zacznij od krótkich treningów w szybkim marszu, stopniowo marsz przeplataj truchtem. Kiedy będziesz czuła się na siłach, na kolejnym treningu zacznij od truchtu i przeplataj go biegiem, tak dojdziesz do gotowości do biegania. Nie osiągniesz tego w tydzień, każdy organizm jest inny i potrzebuje odpowiednią ilość czasu na to aby przestawić się na systematyczną aktywność fizyczną. Pamiętaj, że pierwsze treningi  szybkiego marszu już dają efekty - spalają kalorie. Nie spiesz się, żeby nie narazić się na kontuzję już na początku swojej przygody z bieganiem. Stopniowe zaprzyjaźnianie się z tą formą aktywności fizycznej da niesamowite efekty, a każdy trening będzie ogromną przyjemnością pod warunkiem, że nie rzucimy się od razu na „głęboką wodę”.

 

Posiłek przed i po treningu

Nigdy nie biegaj na pusty żołądek. Organizm nie przestawi się na odżywianie z tkanki tłuszczowej, a zacznie pobierać energię z mięśni, kilogramy na wadze spadną ale pozbędziesz się ich kosztem masy mięśniowej, nie kosztem tłuszczu. Doskonałym elementem posiłku przed bieganiem są węglowodany. Jeśli nie masz na tyle czasu między śniadaniem, a treningiem żeby odczekać aż żołądek przetrawi śniadanie, zjedz chociaż banana lub trzy kostki czekolady aby organizm otrzymał dawkę węglowodanów niezbędną do rozpoczęcia procesu spalania tłuszczu. Po treningu warto zjeść lekkie drugie śniadanie np. jogurt naturalny z płatkami owsianymi i ulubionymi owocami. Nie zapominajmy również o nawodnieniu przed, w trakcie i po treningu. 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Komentarze (1)

  • Napisany przez horoz seçme boğaz ganimet, 16/09/2022 2:47am (12 dni temu)

    Evli kadin genc cocuk ensest porno vıdeolarını ücretsiz izle.
    evli kadin genc cocuk ensest sikiş filmleri oYoH ile izlenir, kesintisiz seks merkezi.

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy