Zaloguj się:

lub  
Poznań
 
 

Dieta na wakacjach czyli jak nie przytyć na urlopie? [PORADNIK]

 

autor: Katarzyna Żbikowska, trener personalny, opublikowano: 10/07/2020

Czekasz na niego cały rok, a w tym sezonie, po tygodniach uziemienia w domu z powodu pandemii, chyba jeszcze bardziej! Wymarzony urlop, odpoczynek, nareszcie wyjazd! Już na samą myśl robi się cieplej na duszy. Już nie szkodzi, że może plany były inne a przyszło je zmienić w związku z zaistniałą sytuacją na świecie. Najważniejsze, że wreszcie możesz się wyrwać z domu, wstać od komputera, wyjść z kuchni i po prostu odpocząć. Również od gotowania właśnie, a co za tym idzie, od diety. Tymczasem, przypominamy do znudzenia, że dieta to nie kwestia chwilowa, ale styl życia i nie chodzi o to, żeby w ciągu roku odmawiać siebie wszystkiego, a na wakacjach dąć się ponieść i z kolei zajadać wszystkiego za pięciu. Cała sztuka polega na tym, żeby sobie niepotrzebnie nie odmawiać tego co smakuje, ale nauczyć się tym delektować - zarówno na codzień jaki od święta. Zobacz jakie zagrożenia na Ciebie czyhają podczas urlopu i poczytaj wskazówki jak się nie dać i nie przybrać na wadze podczas wakacji. 

gofry babelkowe

LODY, GOFRY, FRYTKI…

Jeśli wybierasz się do znanej miejscowości nad morzem czy na Mazurach lub w ogóle w miejsce popularne wśród turystów nie unikniesz budek z tego typu specjałami rozpylającymi woń na pół kilometra. Jeśli masz słabość do tych smakowitości staraj się omijać miejsca, gdzie są serwowane, a jeśli nie ma takiej możliwości to ustal sobie limit np. 1 gałka lodów dziennie. Naprawdę nie musisz próbować wszystkich smaków naraz. 

Jeśli Twoją słabością są gofry zrezygnuj z nowoczesnych i bardzo kalorycznych (bo wielkich) gofrów bąbelkowych wypełnionych lodami i zdecyduj się na zwykłego gofra w towarzystwie np. cukru paru i świeżych owoców. Wszelkie frużeliny mają kilogram cukru, o bitej śmietanie chyba nie muszę wspominać. Po prostu odchudź swoją porcję. A jeśli już musisz zjeść mega kaloryczną wersję ulubionej słodkości… najlepiej się nią podziel z kimś bliskim. Pół gofra ma o połowę mniej kalorii niż cały gofr. Takie proste! Jeśli chodzi o frytki serwowane latem prawie do wszystkiego to w większości restauracji bez problemu zamienisz je na ziemniaczki z wody, ryż czy ziemniaka pieczonego. Będzie zdrowiej. Na frytki pozwól sobie od czasu do czasu jeśli naprawdę bardzo je lubisz. 

 

„JADŁO” GÓRALSKIE/ SWOJSKIE/ DLA DWOJGA etc. 

Kluczowe zarówno w odchudzaniu jak i utrzymaniu masy ciała jest nie tyle dokładnie to co jesz, ale przede wszystkim ilość spożywanych kalorii. Najlepiej żebyś przestała jeść jak tylko poczujesz się prawie najedzona, bowiem poziom glukozy w twojej krwi podnosi się nieco z opóźnieniem i „prawie najedzony” z reguły znaczy „najedzony”. Staraj się jeść powoli żeby z łatwością kontrolować poziom swojej sytości. W miejscach gdzie porcje obiadowe są naprawdę ogromne (często w górskich karczmach) niezłym pomysłem jest zamówienie dania na spółkę z partnerem lub podzielenie się swoją porcją z dzieckiem. Jeśli każdy lubi coś innego lepiej zostaw na talerzu nadmiar niż opychaj się do nieprzytomności. Jedz powoli. To się sprawdza zawsze. 

 

PIWO I DRINKI Z PARASOLKĄ

Czy wiesz, że 0,5 litra piwa potrafi mieć nawet 240 (jasne) - 340 (ciemne) kcal? To naprawdę sporo jak na napój, który ma służyć popiciu ryby z frytkami czy zaspokojenie pragnienia. Bezalkoholowe piwo ma kalorii znacznie mniej. Drinki będące mieszanką mocnych alkoholi, soków i syropów smakowych mają tych kalorii podobną lub nawet większą ilość. Im bardziej słodki drink tym więcej ma kalorii. Nie znaczy to, że nie możesz sobie pozwolić na alkohol na wakacjach, po prostu miej świadomość ile mniej więcej kalorii wypijasz, bo może się okazać, że wrócisz z urlopu większa tylko przez drinkowanie. 

 

ALL INCLUSIVE 

W tym roku zagraniczne wojaże być może są ograniczone i all inclusive na pewno nie dominuje wśród wakacyjnych wyborów niemniej jednak rzesza osób mimo wszystko wybierze się na tego typu wczasy. Poza tym polskie hotele również zaczynają gościom oferować opcje zapłać raz i jedz ile chcesz. Jest to na pewno wygodna sprawa dla osób, które lubią mieć wszystko na miejscu jednak często tego typu oferta sprawia, że podczas posiłków je się za dużo. Wynika to z dużego wyboru różnych dań i poczucia, że jest zapłacone. Jeśli chcesz spróbować wszystkiego wybieraj naprawdę małe porcje i postaraj się, żeby danie zmieściło się jednak na jednym talerzu (a nie na kilku) i żeby z tego talerza nie wystawało (często można zauważyć, że ludzie nabierają góry jedzenia, którego nawet nie są w stanie później zjeść). Kieruj się zasadą - jakość a nie ilość i choć na wczasach all inclusive może nie być to proste, zwracaj uwagę na wielkość nakładanych porcji. Pamiętaj - all inclusive nie znaczy, że masz wpychać w siebie ile wejdzie, „bo zapłacone”. 

 

ŚNIADANIE W FORMIE BUFETU

Śniadanie w formie bufetu w hotelowej restauracji bywa jedną z przyczyn dla których wybiera się ten, a nie inny hotel. Nie ma w tym nic złego, w końcu nie bez przyczyny mówi się, żeby „śniadanie zjeść jak król”. Z tego samego powodu śniadanie zamieściłam na końcu „czarnej listy”, bo na szczęście jeśli najesz się bardzo mocno o poranku to jeszcze masz szansę spalić wszystkie te kalorie przez cały dzień. Ale uwaga - nie przesadzaj, szczególnie jeśli Twój urlop trwa więcej niż kilka dni. Nic się nie stanie jak dwa czy trzy dni z rzędu zjesz obfite śniadanie i popijesz je sokiem. Jeśli jednak będziesz zaczynać każdy dzień od góry jedzenia może się to odbić na Twojej sylwetce, nie mówiąc o tym, że żołądek zaczyna się przyzwyczajać do większych porcji i po powrocie do domu może się ich domagać. Staraj się nakładać na talerz tyle ile jesteś w stanie zjeść i nie chodź już po dokładki. Dobrym pomysłem jest zapełnienie połowy talerza warzywami. To lepszy wybór niż góra parówek, bekonu czy kiełbasek z keczupem. Niech takie rzeczy będą dodatkiem do zdrowego śniadania, a nie jego podstawą. 

 

Dodaj komentarz

Komentarze (9)

  • Napisany przez kamu lanet videolar, 20/09/2022 8:10pm (8 dni temu)

    Onu hissettik. Büyü, onu bulduğun yerdedir." Kült yazar Sör Terry Prat Bu ay Kişisel Gelişim. 0. Sepetim. Giriş yap; Üye Ol; Kurumsal Giriş Yap; 0. Sepetim. Siparişlerim. Giriş Yap. Bu Ay Kişisel Gelişim. Periyodik Yayınlar; Hareketli Resimler Terry Pratchett.

  • Napisany przez Bmyuln, 10/09/2022 5:53pm (18 dni temu)

    order doxycycline pill <a href="https://buybaricitinib.com/">buy baricitinib 4mg pill</a> ivermectin 6 mg for people

  • Napisany przez accuct, 24/07/2022 8:50am (2 miesiące temu)

    albuterol inhalers not prescription required <a href="https://otcalbuterol.net">over the counter inhalers for asthma</a>

  • Napisany przez acendy, 19/07/2022 11:59am (2 miesiące temu)

    over the counter inhalers for asthma <a href="https://otcalbuterol.net/ ">ventolin hfa 90 mcg inhaler cost without insurance</a>

  • Napisany przez Thyudt, 16/05/2021 7:14am (1 rok temu)

    alpha male ed pills - <a href="http://eddpls.com/">mg dosage panex ginseng pill capsule ed</a> buy ed pill commercial

  • Napisany przez Offmxs, 09/05/2021 6:34am (1 rok temu)

    ivermectin 6 mg - <a href="http://ivermecpills.com/">ivermectin 4</a> ivermectin stromectol

  • Napisany przez Kixlnj, 27/04/2021 6:46pm (1 rok temu)

    viagra online rx pharmacy - <a href="https://sildenafiloes.com/">viagra contrareembolso correos</a> buy female viagra australia

  • Napisany przez Ubzqwe, 30/03/2021 11:32pm (1 rok temu)

    Pnypiq - <a href="https://essaywritingfm.com">citing a website in an essay</a> Vxthsg otjvcl

  • Napisany przez Tnwujk, 12/03/2021 8:04pm (2 lata temu)

    buy tadalafil generic online - <a href="http://tadalafiltbs.com/">sildenafil and tadalafil</a> generic tadalafil online http://tadalafiltbs.com/

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy