Zaloguj się:

lub  
 
 

ODCHUDZANIE - największe mity okiem dietetyka

 

autor: Dorota Traczyk, dietetyk sportowy (www.dieta-sportowca.pl), opublikowano: 24/07/2017

Bez przerwy jesteś na diecie odchudzającej i ciągle nie widzisz efektów? Głodzisz się, a fałdki wcale nie znikają? Jesteś zfrustrowana brakiem efektów i brakiem energii? Wydaje ci się, że wszystko robisz dobrze - wychodzisz biegać głodna, nie jesz wieczorami i odstawiłaś słodycze. Tymczasem waga ani drgnie. Co robisz nie tak? Czy naprawdę trzeba się tak poświęcać żeby osiagnąć cel w postaci zmniejszenia masy ciała? Wokół diety redukcyjnej narosło wiele mitów powtarzanych wciąż z ust do ust. Z pomocą doświadczonej  dietetyczki sportowej, Doroty Traczyk (www.dieta-sportowca.pl) obalamy niektóre z nich. 

Sprawdź dlaczego chociaż jesteś „na diecie” wciąż nie możesz schudnąć!

mity i fakty odchudzanie

MIT 1 – Nie wolno jeść po 18 (szczególnie węglowodanów)

Czy ktoś jeszcze w to wierzy? :) Choć efekty stosowania tego zalecenia mogą pokrywać się z naszymi celami, to nie jest to uniwersalna rada. Niejedzenie po godzinie 18:00 pozwoli nam uniknąć spożycia pewnej puli energii, którą równie dobrze możemy ująć z innych posiłków zachowując właściwą proporcję. W rzeczywistości możemy spokojnie zjadać nawet i o 22:00 ostatni posiłek. Tak długo, jak długo będziemy na ujemnym bilansie energii (więcej spalamy niż spożywamy), tak długo będziemy na redukcji.

MIT 2 – Trzeba całkowicie odstawić słodycze i owoce, bo w przeciwnym razie „nici” z odchudzania

Na szczęście i to jest obiegową bzdurą. Jeśli jesteśmy aktywne fizycznie, redukcja masy ciała może poprawnie przebiegać nawet i na 2000kcal, a wtedy spokojnie znajdziemy miejsce na małe „grzeszki żywieniowe”. Jeśli chodzi o owoce – wiele badań wskazuje na to, że osoby, które spożywają ich więcej niż mniej, mają niższe BMI.

MIT 3 – Najlepsze dla osób odchudzających się są śniadania wysokobiałkowe

To także nie jest prawdą. Nie ma wspierających w literaturze dowodów na to, jakoby jakiś konkretny rodzaj śniadań wpływał lepiej na redukcję masy ciała. Jeśli jesteśmy biegaczkami – a przecież jesteśmy – najlepszym wyborem będą śniadania węglowodanowe z dodatkiem białka oraz niewielkiej ilości tłuszczu. Może sprawdzić się podstawowo owsianka lub owsiany omlet z owocami i np. pestkami dyni.

MIT 4 – Żeby schudnąć najlepiej biegać na czczo

Bieganie na czczo jest fajnym urozmaiceniem jednostek treningowych, które sprzyjają czerpaniu energii z kwasów tłuszczowych podczas długotrwałego wysiłku fizycznego. Nie ma jednak to wpływu na redukcję masy ciała, gdyż – jak napisałam powyżej – liczy się bilans energii, a jej rozkład w ciągu dnia to drugorzędna sprawa.

MIT 5 – Żeby schudnąć trzeba stosować dietę ubogą w tłuszcze

Nie trzeba. U biegaczy, jednak, zwyczajowo dieta ma 25-30% tłuszczu, w niektórych przypadkach nawet 20%. Technika ma na celu zachowanie w miarę wysokiej podaży energii z węglowodanów, aby zachować pełnię sił podczas intensywnych treningów, mimo deficytu kalorii. Niemniej, są również i diety wysokotłuszczowe, na których spokojnie można redukować masę ciała. 

Dodaj komentarz

Komentarze (2)

  • Napisany przez Ada Lovesport , 08/09/2017 10:19pm (3 miesiące temu)

    Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie?
    Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką?
    Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić?
    Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl
    Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja.
    Podejście, które o lata świetlne wyprzedza konkurencje!
    Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko!
    Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl
    który w ciągu tygodnia odmieni Twoje życie!
    Pozbądź się tłuszczu na zawsze, zbuduj piękna smukłą sylwetkę lub wspaniałe muskularne ciało!
    Pokaż na co Cię stać i wejdź na www.igortreneronline.pl !

  • Napisany przez lovesport, 06/09/2017 11:03pm (3 miesiące temu)

    Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie?
    Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką?
    Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić?
    Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl
    Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja.
    Podejście, które o lata świetlne wyprzedza konkurencje!
    Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko!
    Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl
    który w ciągu tygodnia odmieni Twoje życie!
    Pozbądź się tłuszczu na zawsze, zbuduj piękna smukłą sylwetkę lub wspaniałe muskularne ciało!
    Pokaż na co Cię stać i wejdź na www.igortreneronline.pl !

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy