Zaloguj się:

lub  
 
 

Pij więcej (wody mineralnej!)

 

autor: Katarzyna Żbikowska-Jusis, opublikowano: 23/08/2016

Wszystkie portale i czasopisma o zdrowym odżywianiu grzmią na temat tego, że należy pić wodę zamiast soków, herbaty, kawy czy (o zgrozo) napojów gazowanych. Oczywiście, że woda jest najzdrowszym wyborem – szczególnie dobra woda mineralna. Na pewno słyszałaś już nie raz, że należy tej wody wypijać odpowiednio duże ilości szczególnie latem i jeśli uprawiasz sport. Każdy to wie. Tylko… nie każdy się do tego stosuje. Przyznaj się sama przed sobą – popijasz wodę małymi łykami przez cały dzień? Czy raczej wlewasz w siebie pół butelki jak sobie przypomnisz, a częściej przychodzi ci ochota na herbatę albo kawę? Owszem, herbatki owocowe doskonale uzupełniają wodę a o dzienną podaż płynów można dbać również jedząc np. arbuzy czy zupy. Jednak to właśnie czysta woda wypijana w odpowiedniej ilości potrafi zdziałać prawdziwe cuda – dla twojego samopoczucia i urody. Nadal nie wierzysz lub twierdzisz, że nie lubisz wody? Zobacz dlaczego naprawdę warto pić więcej mineralnej. Spokojnie – z dodatkiem liści mięty lub kawałka cytryny wcale nie jest taka nudna.

woda2

Woda dodaje energii

Odwodniony organizm robi się ospały i leniwy. Zwiększenie ilości wody wypijanej każdego dnia wpłynie korzystnie na poziom twojej energii. Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie dnia od szklanki letniej wody z dodatkiem cytryny. Nie chodzi wcale o to, że masz w ogóle rezygnować z kawy. Jednak to nie ilość kofeiny, którą sobie aplikujesz, ale właśnie odpowiednie nawodnienie organizmu ma największy wpływ na to ile masz sił witalnych. Sprawdź sama i zobaczysz, że ta teoria się sprawdza.

Woda pomaga na ból głowy

Zanim następny raz sięgniesz po tabletkę przeciwbólową, bo „już nie będziesz mogła wytrzymać” pomyśl dwa razy, bo leki przeciwbólowe to chemia i trucizna.  Wypij spokojnie szklankę wody mineralnej, poczekaj pół godziny i zobacz co się stanie. Jest bardzo prawdopodobne, że ból głowy minie. Magia? Ani trochę – zwykła fizjologia. Jeśli jesteś odwodniona zmniejsza się przepływ krwi i w efekcie dostarczasz do swoich komórek mniej tlenu. Obkurczają się naczynia krwionośne i zwiększa nadciśnienia przyprawiając cię o ból głowy.

Woda poprawia wygląd cery

O ile faceci prawdopodobnie niekoniecznie polecą na ten argument to każda kobieta zainteresuje się tym jak wyglądać młodziej i bardziej rześko. Stosujesz kremy nawilżające, serum, maseczki i inne cuda mające przywrócić twojej cerze blask w jedną noc? Wiedz, że jeśli nie zadbasz o odpowiednie nawodnienie swoich tkanek od wewnątrz na nic się zdadzą wszystkie te wszystkie superdrogie specyfiki! Pij więcej wody, a po kilku tygodniach zobaczysz, że twoja twarz wygląda lepiej. Nie tylko twarz z resztą – poprawi się stan twojej skóry na całym ciele.

Woda pomaga schudnąć

Regularne picie wody mineralnej sprawi, że będziesz się czuła… bardziej najedzona i w rezultacie mniej zjesz podczas posiłku. Dzięki popijaniu wody zmniejszy się także twoja chęć na podjadanie, szczególnie niezdrowych przekąsek, które dużo lepiej smakują w towarzystwie np. kawy czy herbaty. Dlatego jeśli zależy ci na szczupłej talii pij więcej mineralnej. Dobrym pomysłem jest także wypijanie szklanki wody przed każdym większym posiłkiem czyli np. przed śniadaniem, lunchem i kolacją. Jeśli wieczorami ciągnie cię do lodówki przygotuj sobie orzeźwiający napój na bazie wody mineralnej – dodaj do niej świeże liście mięty i sok wyciśnięty z cytryny i limonki oraz kilka kostek lodu. Taki „drink” nie ma kalorii, świetnie gasi pragnienie i poprawia samopoczucie.

Woda ułatwia treningi

Ciężki trening to ciężki trening - wymaga wysiłku i kropka. Jednak odpowiednio nawodniony organizm dużo lepiej poradzi sobie z wysiłkiem fizycznym. Badania na sportowcach dowodzą, że już odwodnienie o 5% masy ciała obniża wydolność organizmu aż o 30%. Dlatego nie bagatelizuj sprawy tylko popijaj wodę przez cały dzień. Każdy trening kończ uzupełnieniem płynów. 

Dodaj komentarz

Komentarze (1)

  • Napisany przez Gosia, 08/09/2016 2:59pm (3 lata temu)

    Na codzień wystarcza mi zwykła woda. Niestety w czasie treningu to dla mnie za mało. Stosuję wodę o ph 7,4 czyli takim jak ludzka krew. O wiele lepiej się nawadniam i nie odczuwam pragnienia. Chwilowo próbowałam tylko Veroni Hydration i mogę ją polecić.

Kanał RSS komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy